UNDRENDE OG FORBAUSET...

Jeg lurer p veldig mye.. Jeg er en undrer.. Gr det an vre en undrer? Er det et ord, egentlig?

Det er nemlig s mye jeg bli forbauset over. Og mye jeg blir sjukt irritert over. Lunten min er kort, selv om jeg er svrt tlmodig nr det trengs.

Nr man lurer p noe eller forbauses, blir man ofte irritert. Det er mulig jeg snakker for meg selv, for jeg er en irritrert person, kombinert med en god dose positivitet, selvironi og humor. Likevel blir jeg ofte irritert.. Og veldig ofte steik forbanna. Og nr jeg blir forbanna, kommer det ofte av en undring, og en manglende forstelse for hvorfor ting eller personer er som de er.

For noen timer siden undret jeg, og jeg ble forbanna. Jeg undret over det faktum at alle passasjerene p Norwegians flygning til Rygge hadde med seg en svr koffert i kabinen fremfor sende den.. I tillegg til sjukt mye hndbagasje.. Var det for spare de 100 kronene? Ja det var det helt sikkert, og det er jo greit nok det.. Men hva skjer nr ca. 200 mennesker skal spare 100 kroner p ta med seg pakket sitt i en altfor storin-cabin koffert? Da blir det stappfullt. Spass stappfullt at alle oss andre som faktisk har betalt for koffert, grunnet muligheten til oppbevare hndbagasjen i hyllen OVER setet, og ikke UNDER setet foran deg, for f bedre plass, ikke fr denne muligheten.. Alle bagasjehyller er nemlig overlesset med free rides-kofferter, og da blir man litt irritert. Man har jo tross alt betalt for gjre turen mer comfy - spesielt for vre foreldre som denne uken har gtt igjennom mye..

Og siden vi er inne p irriterende passasjerer og flygning generelt, s m jeg ogs tilfye at jeg aldri slutter forbause meg over dem som sitter ved vinduet, men som likevel reiser seg frst opp med det samme flyet parkerer ved gaten. Disse passasjerene er ivrigst p komme seg ut, og det ser alltid like ubehagelig ut st oppreist med halve kroppen p skakke for f plass under det lave taket. Dere kommer dere faktisk ikke fortere ut om dere str slik som noen idioter, s det er faktisk bare sette seg pent ned igjen, og gjre den siste delen av flygningen litt mer behagelig for dere selv.

Jeg undrer litt mer..

Og det jeg virkelig har undret meg over det siste dgnet, er hun derre journalisten Anki ett eller annet, som tok pennen fatt for lire av seg noen meget undvendige gloser om vr alles kjre Sophie Elise.

Det er s mange som har uttalt seg i denne saken, og siden jeg er s inderlig enig i dem som sttter SuperSophie, er det ikke ndvendig med nok en repitisjon. Det som dog forbauser meg aller mest, er at Dagbladet selv valgte publisere denne artikkelen, for kjre Dagbladet... Tenk hvor mye dere faktisk har valgt fronte Sophie Elise i lpet av 2015! Dere har til og med nominert henne til deres rets Navn-kring.. Dere har nytt godt av alle klikkene hun har generert til deres nettsted, rett og slett fordi hun er den hun er, men likevel lar dere en av deres journalister f spillerom til komme med slikt oppgulp i beste sendetid. Og i dag er dere tilbake til fronte Sophie Elise igjen - men denne gangen hvor hun svarer p kritikken. Hva sier dette egentlig om dere? Finnes det egentlig en eneste journalist som faktisk har bittelitt samvittighet og et hjerte av gull? Eller er det snt som forsvinner med utdannelsen?

Jeg undrer.

Jeg lurerp om vi fr en hvit jul eller ikke, og p om jeg noen gang kommer til benytte meg av medlemskapet p SATS, eller om jeg kommer til fortsette som trofast stttemedlem. Jeg lurer p mye forskjellig..

Jeg er en undrer...

Lover sjukt mye bilder i morgen, forresten.

38 kommentarer

Charlotte O.

08.12.2015 kl.21:02

Du har mange gode synspunkter! Det prve skynde seg ut av et fly, gir virkelig ingen mening. Man m jo uansett vente p bagasjen som kommer trillene p bagasjebndet.

Og media publisert slikt for f klikk, og jo mer vi henger oss opp i det, jo mer oppmerksomhet fr de, noe de bare "tjener" p. S jeg har valgt holde meg unna de artiklene :)

Ha en fin mandags kveld videre! Gleder meg til bilde oppdateringen i morgen ☺️

B

08.12.2015 kl.21:11

Mennesker p fly alts. Og heia supersophie og faen ta voksne, grinete mennesker.

Men snapchat?? "Lagde en scene midt i midtgangen her" H?? Fortell :D

Mari

08.12.2015 kl.21:20

Jeg liker egentlig lese bloggen din men m si at jeg blir rimelig irritert at du skal forsvare hun Sophie Elise hver gang. Ja hun journalisten kunne kanskje valgt noen ord bedre men hovedpoenget i artikkelen er det ingenting si p. Jeg er veldig enig at media lfter hun formye fram i det siste og egentlig eneste hun gjr er skrive om ting hun fr godt betalt for og ikke virkelig brenner for. Hadde hun gjort det hadde hun verken brukt falske vipper eller mesteparten av sminken hun bruker osv. Og jeg blir voldsomt irritert nr noen som aldri har opplevd krig osv skriver om flyktningsaker og diverse. Hun har for lite erfaring og peiling til utale seg s mye om de tingene. Eneste hun kan komme med er at hun ble mobbet bla bla bla. Hvis ikke hun tler den kritikken burde hun holde seg til det hun kan best eller tle det som kommer uten trekke fram mobbing og grining med en gang. Eneste forsvaret hun kan hver gang hun fr kritikk. For nr du skriver om snt m du tle bde negative og positive tilbakemeldinger. Hilsen en som har opplevd bde krig, mobbing, flytting i tre forskjellige land med forskjellig kultur og sprk og litt til....

Lise Lotte

08.12.2015 kl.21:21

Jeg er s enig i det du sier. Blir provosert av artikkelen om Sophie. Hun er nydelig og flink! Noe se opp til, en person man kan lre av. All skryt til dere bloggere som inspirer og deler mye av det vi ikke-bloggere ogs m deale med i hverdagen. Stor klem!

Miriam

08.12.2015 kl.21:22

Jeg liker dine undrende tanker! Og jeg er veldig enig. Haha, en ting jeg har undret meg over, er dem som fler den unike (or shitty) trangen til splshe en hel haug med parfyme p seg fr flyavgang... Parfyme er fint det, men ikke nr man skal sitte ganske s tett p andre mennesker, og hvertfall ikke med 10 splsh istedenfor 1.

Det stresse av ting og det vre frst er et typisk nordmann-syndrom. Det skjer p busser, butikken, flyet, ja over alt. Jeg merker jeg blir veldig provosert noen ganger av snt. Haha!

Hper du fr en fin kveld, fine Kristin. Klem

Kristine

08.12.2015 kl.21:25

Vr alles kjre Sophie Elise er ironisk ment her tenker jeg, pga all kritikken? 😊 uansett. Det er nok en grunn tsiden hun fr s mye kritikk for tiden, men ingen fortjener mobbing. N skal det sies at jeg holder meg unna alt som har med henne gjre, men har ftt med meg at det finnes mange overskrifter om henne og jeg har sett henne p brekke-show som tok alt p kornet, men selvflgelig om noen har gtt over streken s skal ikke det skje. Journalister eller ikke, det er IKKE greit. Men s m vi huske at du ikke er fn av fotballfrue, men har skrevet et helt innlegg av henne. Man fronter selv om man ikke mener det positivt. Dagbladet bruker henne for det hun er verdt, her er det ikke snakk om samvittighet, men penger. Hun er lett bruke, og de tar de sjanser de fr. Hun er rets navn fordi det er s mye skrive om henne, ikke ndvendigvis fordi de digger henne. Jeg mener ikke noe stygt med dette, men vi har alle forskjellige synspunkter og meninger. Det tler vi :) ha en fin kveld videre :)

Guro

08.12.2015 kl.21:27

Mennesker p fly, mennesker p flyplasser, mennesker i sikkerhetskontrollen.. Det burde vrt obligatorisk med et kurs i vanlig folkeskikk og reiseskikk fr folk sendes ut p reisefot. Hva er greia med begynne kle p seg sko og belte s fort tingene kommer ut p bndet? Kan du kanskje plukke med deg tingene dine, ta noen skritt ogs kle p deg et sted hvor du ikke lager k? Det kan umulig vre s veldig vanskelig, jeg fr det nemlig til, og har verken hyere utdanning eller uvanlig hy intelligens! Ogs p flyet da.. Der velger jeg alltid vindussete, nettopp fordi jeg vil slippe ha en medpassasjer hengende over meg i 10 minutter mens vi venter p f g av flyet.. Ogs trenger du ikke st og sperre hele bndet nr du skal hente kofferten din, du kan ta et skritt fram nr du ser at kofferten din nrmer seg, slik at vi andre ogs kan f hente kofferten vr uten bruke velser som kun hrer hjemme p en brytematte! Haha, n ble det mye her, men du startet og jeg mtte fortsette :p

Mari A

08.12.2015 kl.21:30

Jeg er ogs en undrer. Men ofte nr jeg undrer over "negative" ting i media, eller ting som blir sagt, undrer jeg alene. Men nr jeg leste om Sophie Elise ble jeg s irritert at jeg mtte ringe en av venninnene. Jeg fatter ikke at noen kan skrive noe snt!

Er s enig i det du sier om flyet! Flyr til Oslo minst 1 gang i mneden, og har gjort det i snart 10 r, og nesten hveeeer eneste gang prver folk komme seg av flyet helst fr de pner drene. Hvis du har det s travelt fr du ta et tidligere fly..

Godt hre at dere har kommet dere hjem ❤️ Nyt kvelden hjemme, sammen med Dennis og Fokus😘 Stor klem

Emma

08.12.2015 kl.21:31

Heluu! Digger deg veldig! Du er glad og fargerik, men jeg syns ikke det er riktig uttale seg om verdien av penger! For meg og min familie er 100 kroner mye! Jeg kan se gleden og stoltheten i mammas ansikt hver gang hun har klart fylle kjleskapet med masse godsaker for eksempel, noe som er helt hverdagslig for andre! Hun jobber nesten hele dagen, hver eneste dag og 100kr har ikke lite verdi for oss! Derfor velger jeg presse hndbagasjen min over setet, det er jo tross alt inkludert i flybilletten s jeg ser ingen grunn til ikke utbytte goden! :)

Karina

08.12.2015 kl.21:40

Jeg er s utrolig enig med deg, jeg reiser alltid med fly hjem til jul og da er det helt ekstremt! P vei til har alle med julegaver og p vei hjem har alle julegavene de har ftt som om mulig er enda strre!

Jeg ogs pleier bli sittende til det ikke er kaos i midtgangen, men veldig mange ganger i det siste har jeg blitt tvunget til vre en av grningene som hopper opp, rett slett fordi jeg glemmer tisse og nr vi skal lande merker jeg at jeg m p do fort:P kjempeflaut, fordi jeg ikke vil vre en av disse, s jeg pleier alltid snakke litt hyt til samboeren min at jeg m p do:P

Ingrid

08.12.2015 kl.21:42

Hei!

Jeg studerer selv journalistikk. Pressen kan selvflgelig ikke publisere ting som bare gr p akkord med deres egne synspunkter. Pressen skal formidle ulike meninger. Jeg skal ikke kommentere innholdet i kronikken hennes, men ytringsfriheten er utrolig viktig ta vare p, og da m mange ulike - ogs de kontroversielle og kanskje negativ ladede - meningene f ta plass. Dette er selve grunnmuren i samfunnet vrt. Uten den fr vi ingen diskusjon, og uten diskusjon kommer vi oss ikke videre.

Trude H

08.12.2015 kl.21:48

Er helt enig. Artikkelen var bare sjalusi i forkledning med kritikk. Det var s utrolig tydelig. N ser jeg grunnen for at dagbladets journalister ble brukt som skrekk eksempel p medielinja p vgs!

StyleConnection

08.12.2015 kl.22:04

Emma: Du har helt rett! Meget feil formulering fra min side.. Takk for at du poengterer det! Stor klem!

StyleConnection

08.12.2015 kl.22:07

B: Hahaha, ja det glemte jeg skrive i innlegget.. Nei alts, det var jo pga. at jeg ikke fikk plass til noe som helst, da alle bagasjehyller var stappet.. Og da jeg s vidt fikk plass til mamma i setet, rablet det jo helt for meg, haha! Jeg satt p gulvet i midtgangen og prvde pakke om for gjre hndbagasjen mindre, mens jeg fikk utlp for min frustrasjon p engelsk til kabinpersonalet, haha. Jeg var s sint at jeg ble rd i trynet!

08.12.2015 kl.22:35

Du m huske at det er lov med s, s stor bagasje p flyet, er ikke alle som gidder dra med seg en diger koffort hvis dem skal bort i noen f dager. Folk irriterer seg sikkert like mye over deg som du gjr over dem :) klem

StyleConnection

08.12.2015 kl.22:44

Anonym: Haha, helt sikkert..

Iselin HL

08.12.2015 kl.23:19

Jeg er en undrer over akkurat det med pels, kjtt og dyr x) Jeg har aldri brydd meg sn kjempemye, om verken det ene eller det andre.. for min del er mat, mat. Pels er pels og det er greit (om det er fra oms ku, sau, kanin eller andre mat-dyr) MEN (ekte) skinnjakke skal fanken meg alle ha, om de er vegetarer eller i mot pels osv.. HAHAH. Jeg ler faktisk litt av hele den trekant-greia xD verden ass.. og akkurat det med den vindusplassen. Folk p fly er jo helt desperat? Ingen som vil ta hensyn til noe eller noen :c

God kveld <3

Susanne

08.12.2015 kl.23:47

Stort sett enig med deg Kristin! Men jeg velger selv ha med en liten koffert ombord p flyet p kortere tider. Den er godt innenfor det som er kravene og jeg har ikke drlig samvittighet. Dette gjr jeg ikke for spare penger. Har opplevd litt for mange ganger miste bagasjen. Det er utrolig kjedelig og krever mye tid og energi p f den tilbake fra flyselskapet (hvis de i det hele tatt finner den :p )

Martine

09.12.2015 kl.00:30

Enig med deg!! Bde med fly og SuperSophie :)

Silje

09.12.2015 kl.01:05

Hahaha janei du er ikke den eneste som irriterer deg over mennesker som er ute flyr. Makan alt de finner p gjre. Men.. N snakker jeg bare for meg selv da, men jeg kan ofte sitte med vinduet og vre den som reiser meg frst. Ikke fordi jeg har drlig tid eller m ut ASAP, men fordi jeg er drittlei av sitte. :-) Men, s trenger ikke jeg st med halve kroppen p skakke for gjre det heller da, er s lav at jeg kan st skikkelig. Hehe, flaut.

09.12.2015 kl.07:01

Du har helt rett. Her m flyselskapene gjre sin plikt. De som st ved gaten m sjekke alle som gr ombord. Har de noe de altid har for mye hnd bagasje, skla de ta det som er for mye og sende det som bagasje. Det burde ikke vre noe problem. Helt enig med deg, jeg reiser meg ikke fr det er klart til forlate flyet uansett hvilket sete jeg sitter p. Hils Dennis og God Jul

Emma Julie

09.12.2015 kl.09:26

Dette undrer jeg ogs p! Mye rart der ute alts. Gleder meg til bilder :)

Thea

09.12.2015 kl.10:21

"Tenk hvor mye dere faktisk har valgt fronte Sophie Elise i lpet av 2015! Dere har til og med nominert henne til deres rets Navn-kring.. Dere har nytt godt av alle klikkene hun har generert til deres nettsted, rett og slett fordi hun er den hun er, men likevel lar dere en av deres journalister f spillerom til komme med slikt oppgulp i beste sendetid. Og i dag er dere tilbake til fronte Sophie Elise igjen - men denne gangen hvor hun svarer p kritikken. Hva sier dette egentlig om dere?"

Du gir ikke inntrykk av vre spesielt oppegende nr du skriver dette. Fordi de tidligere har omtalt henne positivt, s skal de ikke publisere kritikk? Media skal da vre objektivt og publisere bde positivt og negativt etter som det er behov for det. Sophie Elise fortjener absolutt kritikk for mten hun fronter kropp og sex, og spr du meg s var det jaggu p tide, selv om jeg ikke synes den kronikken var spesielt bra.

Jeg lurer egentlig p hva det lille avsnittet sier om deg?

StyleConnection

09.12.2015 kl.11:07

Thea: Selvflgelig kan man gi henne kritikk i media, men dette var mobbing, og det sttter jeg ikke!

Tanya S. Johnsen

09.12.2015 kl.11:07

Jeg er utrolig enig om det du sier med folk p fly. Skjnner virkelig ikke hvorfor s mange springer springer ut, selv om de sitter p de midterste radene i flyet. Kanskje de tror at de ikke fr vre p det stedet om de ikke er tidlig nok ute? At det er bare s s mange som fr godkjent "oppholdstillatelse"?

Anonym

09.12.2015 kl.11:52

Jeg har ikke samme konomien som deg da jeg er student, s ja, jeg sparer penger der jeg kan og drar med meg den hndbagasjen det er lov ta med. Beklager at dette irriterer deg og at alle ikke har like mye penger :)

Karoline E.N

09.12.2015 kl.13:00

Jeg er selv en undrer! Det har jeg hvert siden jeg var liten. Haha :) men helt serist, dette med mennesker p flyet er nesten en ting j ikke kan snakke om en gang, fordi det irriterer meg s sinnsykt mye. Folk presser seg ut, som at de frste som kommer til taxfreen fr 70% p alle varer. Jeg kjenner det bobler inni meg, bare av og snakke om det! Ouff.. Hahaha, syns jeg ser deg sitte der i midtgangen for og pakke om hndbagasjen din! Skjnner frustrasjonen din.. Heia SuperSophie <3 makan til voksene mennesker som mobber!! Blir helt satt ut....

nsker deg en super onsdag! Lillelrdag, tiden gr fort. Klem klem <3

Karoline E.N

09.12.2015 kl.13:01

Jeg er selv en undrer! Det har jeg hvert siden jeg var liten. Haha :) men helt serist, dette med mennesker p flyet er nesten en ting j ikke kan snakke om en gang, fordi det irriterer meg s sinnsykt mye. Folk presser seg ut, som at de frste som kommer til taxfreen fr 70% p alle varer. Jeg kjenner det bobler inni meg, bare av og snakke om det! Ouff.. Hahaha, syns jeg ser deg sitte der i midtgangen for og pakke om hndbagasjen din! Skjnner frustrasjonen din.. Heia SuperSophie <3 makan til voksene mennesker som mobber!! Blir helt satt ut....

nsker deg en super onsdag! Lillelrdag, tiden gr fort. Klem klem <3

Karoline E.N

09.12.2015 kl.13:08

Jeg har prvd og kommentere, men ser ikke kommentaren min her! S da prver jeg igjen :)

Det er nesten s jeg ikke kan snakke om disse menneskene som presser seg frem nr flyet har landet! Jeg kjenner det bobler i meg.. Er sikker p at en dag, kommer jeg til si i fra! Haha.. Skulle faen meg tru at dem trur at de frste 5 som kommer frst til taxfreen fr 70% p alle varer! Bobler inni meg av tanken! Jeg skjnner din frustrasjon ogs. Syns virkelig at jeg ser det for meg, at du setter deg i midtgangen, begynner pakke om. HAHAHA! You rock <3

Heia super sophie! Fuck de voksene mobberne som virkelig skulle hatt en omgang med kjeft. Makan til oppfrsel! - nsker deg en deilig onsdag! Klem klem

Emma Djupevg

09.12.2015 kl.13:43

Hahahah! Undrar! Dritrtt!❤️

Eg e ganske enig i da du seie.. Snn s da p flyet, hailt fkka!! Og samma me bagasjen, da sku v bedre organisert!!😁😁 hpa du har ein fin dag SuperKristin😏

Stooooooor klem Emma😘😘

Pia

09.12.2015 kl.13:46

Jeg synes at begrepet mobbing bare blir mer og mer lst. Hvorfor mener du at den artikkelen var mobbing? Jeg skal vre enig i at hun m tle mye i kommentarfeltene sine, men si at den kommentaren var mobbing stemmer vel ikke helt. Det m jo vre mulig kritisere uten bli beskyldt for vre en mobber.

Sophie Elise er fantastisk for mange av innleggene sine i forhold til dyr, flyktninger osv, men jeg synes ikke man skal ta alt hun sier som sannheten, og hun har ogs ftt utrolig mye spalteplass den siste tiden. For min del synes jeg den Taxi-teksten dela litt kredibilitet for henne, da dette var oversatt plagiat. Jeg vet at mange mener man kan ha samme opplevelse, men ikke ordrett. Rett og slett. Som sagt, mye av det hun gjr er kjempebra, men ingen er perfekte.

Hva om en politisk figur hadde svart kritikk med beskylde den uenige parten som mobber og at du fikk han/henne til grte. Offerrollen er ikke beundringsverdig, selvom jeg forstr alle er mennesker.

Hun er en rollemodell for unge p mange mter, men p mange mter er hun ikke i det. Og det er lov.

Jeg vet at dere er blitt venner og du vil selvsagt forsvare henne, men det betyr ikke at alle andres meninger er feil.

Desverre er det slik at nr man har spilt masse p sex, s vil det vre vanskeligere og bli tatt serist. Bde av kvinner og menn.

Vanskelig og ta noe bloggere skriver for god fisk lenger nr man vet alt som ligger bak. Desverre.

Hanna - journalistikk-student

09.12.2015 kl.15:07

Kjenner jeg blir litt provosert nr jeg leser dette innlegget. Jeg m si frst at jeg er helt enig at journalisten gjorde en drlig jobb - da det ble nrmere et personangrep. Det er ikke greit. Men samtidig gjr hun ogs samfunnsoppgaven sin som journalist - og det respekterer jeg (selv om hun selvsagt kunne brukt andre ord og uttalt seg annerledes). Jeg er selv journalistikkstudent, og har lest bloggen din i mange r.

Men nr du generaliserer alle som driver med journalistikk p den mten blir jeg bare oppgitt. Dette er snakk om et enkeltindivid, og det gjelder ikke alle som vil drive med dette yrket. De fleste vil gjre en forskjell og fortelle personers historier - hjelpe folk. Og vre kritisk er en del av dette. Hper du ogs kan se hvor fantastisk jobb s mange journalister gjr, i stedet for ftallet som ikke gjr en s god jobb :)

Hanna

Caroline

09.12.2015 kl.15:17

Hei!

Jeg flte jeg mtte gi en kommentar til dette. Kristin, du er super og jeg leser bloggen din ofte! Jeg vil ikke kommentere innholdet i artikkelen til Gerhardsen. Men jeg blir veldig provosert av hvordan mange generaliserer, slik du ogs gjr i dette innlegget nr det gjelder journalister.

"Finnes det egentlig en eneste journalist som faktisk har bittelitt samvittighet og et hjerte av gull?"

Jeg er journalistikkstudent selv, og har jobbet i avis i flere r og de fleste journalister har ikke vonde intensjoner, eller nske om skade andre ved krenkende uttalelser. Vi nsker oppfylle vr samfunnsrolle. For meg str dette i alle fall veldig sterkt, og jeg har alltid Vr Varsom plakaten i tankene nr jeg jobber.

Pressen skal formidle forskjellige meninger og gi rom for debatt, og derfor kommer ogs slike saker til uttrykk. Kritikken rettet mot Dagbladet kan forklares med vr samfunnsrolle: Vi skal gi utrykk for ulike meninger, bde positive og negative.

Jeg synes det er galt undre seg om journalister ikke har medflelse og gode hjerter, det er veldig generaliserende. Vi prver bare gjre jobben vr.

VILDE

09.12.2015 kl.16:24

Haha, jeg er s enig med deg. Folk styrer p som de vil uten ta hensyn til noen andre. "Gjr ikke noe irritere andre s lenge jeg selv har det bra". Jeg tror veldig mange mennesker har noen regler som gjelden dem selv og andre regler for alle andre. Mange er generelt drlig til ta hensyn til andre..

Ha en fin dag, skjnne deg

Alexandra Flaa

11.12.2015 kl.10:20

Jeg er glad du er du!! :*

xoxo

12.12.2015 kl.19:50

Kjre Kristin!

Jeg er en ivrig leser av bloggen din. Vil bare formidle at en seris avis som Dagbladet ikke kan sensurere kommentarer og meninger som sendes inn. Ikke en gang av deres egne journalister. En journalist som skriver en kommentar belyser ikke hele avisens mening, men sine egne. Nr det er sagt s er dagbladet i like stor grad ndt til publisere det som er dagsaktuell, noe Sophie Elise er. Jeg er personlig fan av jenta, men som en offentlig person s m hun, som alle andre tle kritikk. En seris avis som Dagbladet er kan heller ikke ha et standpunkt om en person. De dekker saker som er interessante, og vinklingen blir forskjellig fra tid til en annen. Hper mannen i gata forstr at journalister oppgave er sette saker p dagsorden, og ikke bare er for kritisere.

M

13.12.2015 kl.11:56

Hei, jeg lot meg ogs irritere litt over det du skrev om journalister. Samboeren min er tilfeldigvis journalist i et av de store mediehusene, og han er stappfull av bde samvittighet og empati, og har ikke minst et hjerte av gull. N m du huske p at det er noe som heter tilbud og ettersprsel, og mediene publiserer gjerne det leserne selv klikker seg inn p. De er avhengig av klikk for overleve. I tillegg kan de ikke, som noen andre nevnte, sensuerere innlegg. Glem ikke at man kaller mediene for den fjerde statsmakt for en grunn.

Blir bare litt opprrt nr en av mine absolutte favorittbloggere mener at yrkesgruppen til min kjre samboer er kalde og samvittighetslse. Han jobber mange lange dager og ofrer mye for jobben sin. Det er s dumt at s mange ikke forstr den utrolig viktige rollen journalister har i et demokratisk samfunn.

Ellers hper jeg du fr en kjempefin jul!

StyleConnection

13.12.2015 kl.12:05

M: Hei kjre deg <3 Det var feil av meg skjre alle over en kam - jeg har bare opplevd s mange som er s usympatiske, men det er selvsagt ikke riktig at alle journalister er kalde og samvittighetslse. Jeg trekker det tilbake, og nsker deg en nydelig jul <3 Stor god klem til deg

Skriv en ny kommentar

hits