REALLY??

God morgen ♥

Tenk at vi har kommet oss til november.. Er det ikke helt sjukt? Snart jul og greier, herlighet som jeg gleder meg.. Tiden vi snart gr inn i er den koseligste og mest vidunderlige tiden p ret - den magiske frjulstiden!

Fr jeg gr i gang med skravle om hvor fin denne helgen har vrt, tror jeg det kan vre fornuftig ta en liten snakk rundt grsdagens innlegg. Hjelpes s mye pes jeg skulle f p dette innlegget da gitt!? Det skal visst ikke mye til fr enkelte av dere tar fullstendig fyr! "Dette hadde jeg aldri trodd om deg", "Herregud s trist at du synker s lavt som dette", "Der mistet jeg ALL respekt for deg", really? Skal det virkelig ikke mer en ett blogginnlegg til for at dere mister respekten for meg? Da er vi ikke s gode venner, eller s godt "kjent" som jeg trodde.

Hvor lave tanker har dere om meg, egentlig? Tror dere grsdagens innlegg var ment for lure unge jenter? NEI!! Jeg forstr det snn at vi har forskjellig oppfatning rundt bruken av kredittkort, men ikke kom her si at jeg burde skamme meg for oppfordre unge jenter til havne i konomisk trbbel. Denne konkurransen er ment for dem med en god konomisk styring.. Har du ikke konomien i orden og en fast inntekt, fr du heller ikke dette kortet, s det er ikke snn at hvem som helst som er keen p vesken, automatisk ender opp med kredittkort de ikke kan bruke med fornuft.

Jeg tenker spass godt omleserne mine, at jeg tror de selv er skikket til ta en egen avgjrelse om dettekortet er noe de nsker bestille, men enkelte av dere som hater s voldsomt i kommentarfeltet, undervurderermine lesere s til de grader at jeg blir helt sjokkert. Tror derevirkelig at dem som klikker seg inn her, er s uendelig dumme og lite selvtenkende, at de lar seg uhemmet pvirke av produktomtaler? Det tror nemlig ikke jeg. Har du ikke kontroll p konomien, s bestiller du ikke dette kortet - ferdig snakka!

Vi er ikke like, og vi deler heller ikke samme meninger om alt.. Det er helt ok, men jeg synes det er urettferdig skulle f spass mye pepper, fordi dere mener noe annet enn meg. Jeg elsker kredittkort, rett og slett fordi det i mitt tilfelle gir en konomisk trygghet. Jeg er ofte p reise, og da synes jeg at det er tryggere bruke kredittkort, enn mitt personlige bankkort. Skulle man bli svindlet eller frastjlet kortet nr man er p tur, tar kredittkortselskapet hele ansvaret, og det er slike ting jeg setter stor pris p. Men joda.. Det finnes naturligvis en bakside ved bruken av slike kort, men det vet ALLE!

Rentene p slike kort er skyhye, og betaler man ikke ned det man skylder underveis, vil du til slutt ende opp med betale mye mer for et produkt enn hva produktet opprinnelg kostet.

Dersom du ikke betaler tilbake lnebelpet innen den rentefrie perioden s begynner det lpe en ganske saftig rente. Denne rentefrie perioden ligger som regel p rundt 45 dager. Kredittkortenes effektive rente pleier ligge i sjiktet 15-25 %. Dette betyr at du vil betale ca 2.000 kroner i renteutgifter ved et lnebelp p 15 000 kroner nedbetalt over en periode p ett r. Du kan dele opp betalingen som du selv vil, men vanligvis m du betale tilbake minst 3 % av lnebelpet hver mnd.

I tillegg er det lett tenkeat man sitter p "gratis" cash.. Du har ftt en kredittgrense til disposisjon, og denne kan man fort bli fristet til bruke i en fei. Har du ikke penger til et produkt dunsker kjpe, hjelper det ikke akkurat kjpe dette produktet med kredittkort/penger du ikke har, for da fr du et problem nr kortet skal tilbakebetales.

P tross av de negative sidene med bruken av kredittkort, er jeg allikevel en person som mener det er fornuftig ha et slikt kort i lommeboken. Sorry ass, men det er min mening.. Her fr vi bare vre enig i vre uenig, men ikkeundervurder verken meg eller leserne mine. Jeg ville bare tipse om en kul konkurranse, og nr kredittkortet dumper ned i postkassen, er det ikke verre enn klippe det i to og kaste det rett i spla, om du ikke fler du er ansvarlig nok til bruke dette p en fornuftig mte.

Beklager om dette innlegget dela alle deres gode tanker om meg, og at det frte til at sndagen ble et par hakk drligere. Den s jeg aldri komme, men jeg skal selvsagt ha det i bakhodet til neste gang, om jeg skulle f lignende foresprsler igjen. Det siste jeg vil er at dere skal bli forbanna over klikke dere inn her i mitt glade univers, s fremover fr jeg ta visse forholdsregler.

Snn.. La oss g over til noen happy snaps fra en deilig lrdag!











Denne byen slutter aldri inspirere og imponere meg, og det selv om solen ikke skinner fra skyfri himmel, haha. Vi tok en obligatorisk vandring gjennom fargegaten, fr vi satt oss p uteserveringen p Beverly for hygge med en l, og lrdagen kunne ikke vrt mer perfekt.

Nr vi tusler rundt i byen p denne mten, fr jeg herlige assosiasjoner til den tiden hvor vi ble kjent.. Jeg smiler av tanken p hvor koselig det var bli guidet rundt i Stavanger av en jeg hadde et veldig godt ye til, og det er det fortsatt. Lite visste jeg p den tiden at vi skulle vandre her, hnd i hnd, flere r senere♥

Talk later♥

56 kommentarer

Stine Bakkejordet

02.11.2015 kl.08:55

Kristin! Du er helt fantastisk. Noen mennesker m hate p nett med en gang de ser muligheten til det. Og noen s vel en stor mulighet til hate p forrige innlegg. Vet det er umulig, men prv ikke ta det s personlig. Tenk heller p de menneskene som alltid kommer med gode og fine kommentarer til deg. Og som setter pris p det du gjr. Du vil alltid vre mitt strste forbilde, uansett om jeg kanskje ikke skulle vre enig i et eller annet innlegg du skriver, s vil du alltid vre en inspirasjon! Bare ikke glem det.

St p videre, Kristin. ❤️❤️ du er helt vidunderlig

Merete karlsen

02.11.2015 kl.09:01

Kristin, jeg tenkte at det var ulikt deg bruke designerveske, men syntes det er en god ting av deg gi tilbudet til leserne dine! Flere av dem nsker seg garantert en slik veske! Jeg har aldri og kommer aldri til miste respekten min for deg

Du er et fantastisk menneske og en utrolig blogger. Takk for at du lyser opp hverdagen min, og jeg kan bli inspirert av deg og din klesstil. Har kjpt alt jeg nsket meg fra styleconnection, og mere skal det bli.

Du er herlig, ha en super fin mandag. Det fortjener du ♡

02.11.2015 kl.09:12

Du m gjerne sitte der og si s fint at DU har tro p at leserne dine er s ansvarlige at alle sammen forstr og gr i seg selv angende sin egen konomi. Fakta er at slik er det ikke. Det er viden kjent at veldig mange unge kommer i konomisk ufre ved bruke kredittkort. Det er jo fint og flott at du viser medaljens bakside i dette innlegget. Men jeg tror ikke det vil g inn hos alle. Det er drlig av deg bli s sur og skrive nedsettende om oss som er kritiske til innlegget ditt. Du fr svrt f negative tilbakemeldinger og det er tydelig at du takler det drlig nr et kommentarfelt er fullt med det. Men her br du ta lrdom, og du br legge deg paddeflat, for reklamere for slikt er helt p jordet. Og s s utrolig smale argumenter da! Fordi det er rosa?! Really??? Det var ikke hat det du fikk i forrige innlegg, det var mye konstruktivt, og det var ingen som skrev usaklig. Ja, enkelte, inkludert meg selv, skrev at de mistet respekten for deg, men det var nok ikke for hele deg, men akkurat der og da ble mange forferdelig provosert, og s p deg som en sell-out.

Nikita <3

02.11.2015 kl.09:13

Fine bilder :D

Sara S

02.11.2015 kl.09:15

Jeg skjnner ikke hvorfor folk tok helt av p det innlegget ditt.. Jeg personelig er ikke fan av kredittkort, s jeg bladde forbi. Jeg skjnner ikke hvorfor folk lager s stor greie av det. Folk m vel bestemme om de skal ha kredittkort selv vel..

St p videre Kristin! nsker deg en finfin mandag :D

StyleConnection

02.11.2015 kl.09:24

Merete karlsen: Heia fine deg <3 Takk for fine ord. Jeg ser at flere reagerer p denne designervesken, men selvom jeg ikke liker designervesker, betyr det ikke at mine lesere ikke liker dem. Jeg vet at mange er keen p slike vesker, og derfor synes jeg det er fint vise frem en slik premie. Hvis jeg bare skulle loddet ut ting jeg selv er begeistret for, hadde det vrt masse rare ting som ingen hadde forsttt seg p, og heller ikke hatt behov for, haha ;) Klem

Sara

02.11.2015 kl.09:24

Kjre Anonym, JA ANONYM, for du klarer jo ikke gi kritikk med ditt eget navn....

Hvorfor i all verden M du skrive side opp og side ned om hvor dumt DU syntes det var? Du m forst av folk er faktisk ansvarlig for sine EGENE valg. Bloggerne kan faktisk ikke bli tatt til ansvar for valg DU gjr. Sophie Elise er faktisk ikke den man skal gi skyld om det er flere jenter som tar silikon i puppene, opererer nesa eller tar restylane. Og heller kan ikke Kristin bli satt til ansvar fordi det er noen der ute som ikke forstr at kredittkort ikke er gratis penger.

Om kredittkort er s jvlig for deg, BLA FORBI eller kryss ut siden. Vanskeligere er det ikke.

Og p toppen av det hele, s er du ANONYM, wow.... Du mister liksom troverdigheten nr ikke du klarer skrive ditt eget navn. Du trr jo tydeligvis ikke st bak dine meninger.

Ha en fin blmandag anonym ;-)

Camilla.

02.11.2015 kl.09:30

Jeg var veldig spent p hvordan du kom til svare p responsen i kommentarfeltet (jeg kommenterte at jeg ble overrasket over samarbeidsvalget, men at jeg regnet med du hadde tenkt igjennom det osv). Synes det er bra se at du str for det idag ogs og f lese litt mer om hva du tenker rundt det.

Jeg vet med meg selv at et kredittkort hadde jeg ikke klart bruke fornuftig, haha. Dersom jeg hadde klart la det ligge i skuffen hele ret, bortsett fra reiser, s hadde det funket gull. De fleste banker anbefaler jo faktisk bruke kredittkort i utlandet, just in case. 🙆🏼

02.11.2015 kl.09:35

Sara: jeg har absolutt ikke problemer med st for mine egne meninger. Om det at jeg var anonym var det eneste argumentet du kunne komme p, viser jo bare at jeg hadde gode poenger. Det var ikke bare min mening, jeg presenterte fakta, og om du leser kommentarene p forrige innlegg, vil du se at det er summen av det jeg skriver. Mitt navn er Elisabeth, vr s god. Du kan ikke komme med at jeg er et nettroll bare fordi jeg ikke skrev navnet mitt. Jeg skrev ikke noe "hat" jeg skrev oppfattelsen mange sitter med. Jeg m f ha mine meninger, du har sikkert dine (uten at du klarer uttrykke de p noen som helst mte). Men det ER faktisk slik at ikke alle klarer se sin egen konomiske sans, eller mangel p sdan, og da m det vre lov til komme med kritikk uten at slike som deg, Sara, kommer med spydigheter. Skjerp deg

Ingrid

02.11.2015 kl.09:39

Kjre glade snille Kristin!

Du pleier aldri ha annonser p bloggen din og nr du har ETT snn innlegg, nei da klikker folk!?

Tenk p de andre bloggerne, som for eksempel sophieelise hun har jo sponsorer og m skrive mange snne innlegg, og da er det ingen som klager!

Jeg sier ikke at det er galt skrive snne innlegg, men nr en som deg bare skriver ett s klarer ikke folk tolerere det?

Helt idiotisk syntes jeg...

Jeg skal forresten p Norgesferie neste sommer, og sprs om det blir en tur innom Stavanger da gitt! Gud s freshe og fine farger!😍👌🏼

Sara

02.11.2015 kl.09:46

Wow anonym, du er kjempe tff bak det tastaturet alts!

Jaja, have fun!

02.11.2015 kl.09:55

Sara: jeg ga deg navnet mitt ;) veldig gode argumenter og hersketeknikker du kommer med m jeg si. Haha en fin dag. Hilsen Elisabeth

Kristin: jeg syns bloggen din er strlende - et skikkelig feelgood-sted. Og et sted til inspirasjon. Jeg vil ikke at du skal tro at jeg ikke liker deg eller bloggen din, for det gjr jeg. Du gjr en kjempejobb! Men uenigheter m det ogs vre rom for :) hper du forstr at selv om folk er uenige, s betyr ikke det at vi ikke liker deg. :)

Malena

02.11.2015 kl.10:12

Syntes du er helt fantastisk uansett hva slags innlegg du deler!

om folk ikke kan respektere de ulike innleggene dine, vel drit i dem? Dette er din blogg og du m f lov til dele akkurat det du vil, nr du vil. St p, du inspirerer s mange mennesker, inkludert meg! du et bra menneske og denne verden kunne virkelig trengt flere som deg! Jeg beundrer deg s mye Kristin!!

<3 ha en fin dag! you go girl

mimi

02.11.2015 kl.10:32

haha - jeg m bare si meg enig med Kristin.... ROSA kredittkort. DET er faktisk en god nyhet:) jeg har fetish for kredittkort og ble veldig glad da jeg s dette kortet p markedet:) s for deg som mener Kristin er p jordet fordi hun bruker ROSA kredittkort som "unnskylding" for lage et innlegg om dette s kan det jo faktisk hende at noen er like opptatt av ROSA som Kristin-haha....

Jeg er s klart enig med Kristin om at man er ansvarlig for sitt eget pengebruk selv. Og jeg hadde ingen problemer med det innlegget. Men, jeg kan faktisk forst at noen liksom synes dette er et drlig produkt markedsfre.... MEN, som Kristin sier s m hun jo stole p at hennes lesere har kontroll p seg selv og sin konomi OG det m vel vre hennes valg hva hun vil reklamere for. Liker du det ikke s dropp les innlegget ELLER dropp lese hele bloggen. YOUR LOSS!! fordi, om vi lesere skal styre alt Kristin skal skrive om s ville jo denne bloggen blitt S kjedelig... M Krisin ALLTID g foran som liksom et godt eksempel ?? og hva er et godt eksempel ??

Jeg kommer ikke til slutte lese bloggen til Kristin pga dette i alle fall, for jeg ELSKER bloggen hennes fordi hun er sprudlende, inspirerende og elsker ROSA (Og kredittkort) akkurat som meg. WEEEEEEEE

Emma Julie

02.11.2015 kl.10:45

For en hyggelig lrdag! nsker deg en god mandag :)

Sigrid

02.11.2015 kl.10:58

Folk alts, fatter ikke at noen kan hisse seg snn opp over noe s lite!

Det jeg egentlig ville tipse deg om er bde rosa og mummi, denne koppen tror jeg passer perfekt for deg! (Begrenset opplag og m bestilles fra nett, egentlig kun til salgs i Sverige) Jeg synes den er kjempefin! :D

http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=129364&s=hold%20sv

Ha en fin mandag! :)

siljepia

02.11.2015 kl.11:00

De negative kritikkene m du ikke bry deg noe om.. Det vil alltid finnes folk som skal kverulere og komme med negative kommentarer. Hper du ikke lar deg de negative dritten g innp deg ..

over til noe annet: Det ser ut som at dere hadde en flott lrdag og fine bilder av dere..

Er koselig tenke p for deres del, at det endte opp med dere to til slutt..

Noe vurdere skrive en bok om tru ? hehe, :)

Ville vrt en fin bok som hadde handlet om fra dere mttes via en deltagelse p tv serie p paradise hotell og den tiden dere har vrt sammen , og alt dere har gjort sammen fram til n og avsluttet denne boken med gifte dere p Paradishotell .

Haha, du tenker sikkert ditt,men det hadde absolutt vrt noe hehehe Klem :)

Elisabeth

02.11.2015 kl.11:05

Jeg var en av de som kommenterte, og dette innlegget gjorde det vel egentlig ikke bedre. Du forsvarer deg, noe som er helt fair, men viser lite selvinnsikt. Norske jenter sliter ofte, og sitter ofte med denne typen gjeld opp etter ra. At man er 20 gjr ikke at man automatisk er ansvarlig. Du glorifiserer dette, og fremstr som en superselger av et potensielt farlig produkt.

Siri

02.11.2015 kl.11:06

"Tror dere virkelig at dem som klikker seg inn her, er s uendelig dumme og lite selvtenkende, at de lar seg uhemmet pvirke av produktomtaler? Det tror nemlig ikke jeg. Har du ikke kontroll p konomien, s bestiller du ikke dette kortet - ferdig snakka!" Det er vel snn at mange som ikke har kontroll p konomien bestiller disse kortene, mens de som vet hva de driver med lar vre. Sier dette uten dra alle under en kam, for selvflgelig kan det ogs g andre vei, men personlig tror jeg det frste jeg skrev er mer vanlig.

Jeg er nok en av dem som reagerer negativt p innlegget i gr, men lot vre kommentere (pleier egentlig aldri gjre det p blogger), men n fler jeg at jeg m si min meningen. Ser mange skriver at folk ikke m klikke fordi dette er jo tross alt frste gang du kommer med ett "snn" innlegg og sammenligner med andre bloggere som gjr dette ofte men ikke fr pes for det. Min oppfatning er at dine lesere reagerer p dette, blant annet meg, nettopp fordi det er veldig ulikt deg.

Ingen av oss bestemmer hva du skal skrive, men er ogs enig i at du kanskje kunne taklet kritikken litt bedre, forstr det blir snn nettopp fordi du fr utrolig lite av det ellers. Du er en av Norges beste bloggere for min del, og har ikke tenkt slutte lese bloggen din pga at du reklamerer for et kredittkort. Er glad du sier du ville tenkt deg nyere om neste gang.

Dine lesere har nok ikke mistet respekten for deg, Kristin. Men tror dessverre innlegget fra i gr skuffet en stor del av oss. Som konomistudent tror jeg ikke det er srlig heldig av deg med denne typen reklame. Men du er ikke en annen i mine yne bare pga ett innlegg. Hper det er en liten trst.

Karoline E.N

02.11.2015 kl.11:14

God mandag, fine fine Kristin! Wow, dette ble jammen mye styr for noe s lite! Hahaa. Jeg er ikke begeistret for kredittkort selv, og heller ikke merkevesker, s skrev heller en kommentar om at du mtte ha en fin dag. Liker man ikke innlegget kan man fine skrolle forbi, eller krysse ut siden. Vet om mange som bruker kredittkort p ferier osv, fordi det er en trygghet! Dem som ogs bestiller kredittkort br ogs vre voksen nok til og vite at dem kan bruke det med fornuft, og ikke bruke det i ville vesten, for det er som du sier Kristin: det er ikke penger man har. Men skal man p ferie, s har man som regel et budsjett, og da setter man bare over pengene nr man kommer hjem, for og betale det ned. Du mister aldri respekten min <3 er ikke ditt ansvar om folk med 0 konomisk styring bestiller det og bruker det som om dem trur det er gratis. Noe mellom ra br folk ha! Ouff.. Syns i hvertfall at du fr ufortjent mye pepper! Hper denne saken snart legger seg dd. nsker deg en deilig mandag, gode fine du. Klem klem

Mari A

02.11.2015 kl.11:24

Haha, fatter ikke at folk hisser seg opp av dette? Greit nok, kredittkort er ikke for alle, men da kan de jo bare la vre melde seg p konkurransen. Syns de heller skal sette pris p at du deler denne konkurransen p bloggen din, enn skrive s mye hat. Selv meldte jeg meg ikke p konkurransen, bde pga konomi, og fordi jeg ikke er s fan av disse merke-veskene, men det er mitt valg og jeg legger ikke noe negativt i det. Mitt syn vil ALDRI bli endret pga et snt innlegg, jeg vet jo at den eneste grunnen til at du gjr dette, er for glede leserne dine. Det er ikke mange bloggere som setter like stor pris p leserne sine, som det du gjr. Eller de viser det hvertfall ikke like godt.

Du er en helt fantastisk person, Kristin. Du er s utrolig inspirerende, sprudlende, og du sprer s mye glede. Det er alltid en fryd lese bloggen din❤️ St p videre, vakre Kristin! Du er fantastisk, og jeg setter s stor pris p deg! Klem ❤️

Margit DF

02.11.2015 kl.11:25

Hei Kristin!

Deeilig komme hjem fra ferie lese innleggene dine fra di siste tre ukene 😁 Nr de kommer til pes for kredittkortinnlegget, vil nok noen finne noe pese over uansett hva det skulle vre.. St p, syntes det rosa korte var freesht jeg, og at du ska f ansvaret for at mennesker med drlig konomi bestiller nytt kredittkort er jo helt feil. Om du ikke har skrevet det, har de nok funnet en annen plass lest om det bestilt det likevel!

Du er rkul Kristin! Digger deg, klem!

Ingrid

02.11.2015 kl.11:47

Kristin!!<3 Jeg leser bloggen din hver dag! Tanken om at du oppfordrer unge jenter til "havne i konomisk trbbel" slo meg aldri da jeg leste blogginnlegget! Du er smart og du "reklamerer" ikke om alt du fr tilbud om! Det viser at du faktisk bryr deg om hva du anbefaler videre til leserne dine :) Jeg hper virkelig ikke at de som sier de har "mista respekten" for deg er en av dine faste lesere! Da kjenner de deg virkelig ikke i det hele tatt og jeg har vanskelig for tro at de faktisk har LEST bloggen din. Ikke hr p dem! Jeg hper du fortsatt vet at du har oss som faktisk titter innom hver dag og leser det du formidler. Jeg setter utrolig stor pris p det og jeg hper virkelig at resten av "den harde kjernen" ogs gjr det! Regner med at vi alle viser vr sttte til deg i kommentarfeltet n :) Hper du fr en flott dag videre <3

Ida

02.11.2015 kl.12:09

S bra for deg at du klarer ha et kredittkort p en fornuftig mte. Men det er svrt mange med drlig rd som ser sitt snitt til bestille et slikt kort for kunne betale regninger/gjeld der og da, som bare baller p seg, eller til kjpe noe man har nsket seg lenge. Jeg har selv gtt p den smellen for mange r siden, og ser p kredittkort som noe helt vanvittig dumt.. Har du ikke penger p ditt vanlige bankkort, ikke bruk kredittkort og penger du ikke har, selv om det virker lett der og da. Er ikke alle som har en bloggers konomi dessverre, og som kan ende opp med slite med et slikt kort.

Ida

02.11.2015 kl.12:12

Glemte tilfye at jeg synes det er skremmende at du kan tenke s lett som at man bare kan klippe i stykker kortet nr det kommer. Det er faktisk ikke alle som har en god nok viljestyrke der og da. Blir som si til en alkoholiker at han kan jo bare slutte drikke.. At en overvektig kan jo bare spise mindre. Det er ikke s lett for alle, som alt er for deg.. Unnskyld, blir bare litt oppgitt..

02.11.2015 kl.12:29

Helt enig med Ida!

Silje

02.11.2015 kl.12:40

Ida : N m du gi deg ,det blir feil av deg og de andre som kommer med ufortjent kritikk. Hvis du er I mot ha kredittkort s er det bare la vre .

Hvis du ikke bryr deg om vinne en designe veske s dropper du delta p denne typen konkurranser.

Hun fortjener absolutt ikke noe av det som er blitt sagt /skrevet..

Siri

02.11.2015 kl.12:58

Silje: For det frste er det ikke ufortjent kritikk. Og for det andre er det BDE kritikk og ros man blir bedre av, og vokser p. Tro det eller ei.

Elisabeth

02.11.2015 kl.13:12

Siri: godt sagt!

Silje

02.11.2015 kl.13:24

Siri : Har dere som kritisere s innmari slik at det lyser flammer ut ifra dere ,lest bloggen daglig ?

De som kjenner henne vet at hun p ingen mter oppfordrer noen til komme I en vanskelig situasjon. Hun er ogs ikke en av dem som legger opp til stille som et drlig eksempel /forbilde for de unge.

De fleste 20 ringene har vett mellom rene at de vet selv hva de skal ung delta p av ulike konkurranse, r hvis de har lett for hive seg p alt av kjp osv..

Er utrolig at bare dette ene innlegget skulle fre til at skulle hun f S mye kritikk. Skjerpings.

Maria

02.11.2015 kl.13:33

Er enig at det er vel noen av disse som n har bestilt kortet, i hp om vinne den vesken som kommer til havne i noen konomiske vanskeligheter..pga. nr man er 18-21r s har man ikke den konsekvens-innsikt som vi eldre folk ( aka. alderen til bde Dennis og Kristin ). Har alltid lest bloggen pga. her er ei jente med vett i huet, og mad stil, som ikke faller s pladask for dyre vesker,dyre klr og en luksus livstil. S jeg ble litt sjokkert selv at dette innlegget kom p bloggen. Jeg tror jeg aldri kommer til se Kristin med en LV-veske.. Men ble litt mer sjokkert at du, Kristin fremhever den negative kritikken du fikk s hardt tilbake, seff er det ikke riktig skrive at "mistet all respekt for deg" - men du takler kritikk veldig drlig, det har jeg sett flere ganger i kommentarfeltet. Du er jo ikke en av de bloggene som fr s mye kritikk eller negative kommentarer, men at du drar den snn som "da er vi ikke s gode venner" og at "Jeg tenker spass godt om leserne mine, at jeg tror de selv er skikket til ta en egen avgjrelse" - er vel litt dryt? Og at er vel litt naiv tankegang at du tror alle dine lesere har en konomisk innsikt... Kristin, svaret dit til kritikken ble bare dumt og dryt. Sorry!

Mari

02.11.2015 kl.13:59

Hei.

Tror du glemmer litt hvordan det er vre i begynnelsen av 20 rene ha lite rutte med. Da er det lett g i den "kredittkortfella", har selv flere venner som sliter med nettopp dette. Forstr at situasjonen er annerledes for deg, som har en full inntekt, og har hatt det gjennom flere r.

Husk n p alderen til de som faktisk leser din blogg, og at den delen av hjernen som tenker konsekvenser ikke er fullt utviklet fr man er 22 r. Det er faktisk blitt et samfunnsproblem at Nordmenn har skremmende hy forbruksgjeld, faktisk er vi helt i verdenstoppen..

Kathrine Louise

02.11.2015 kl.14:08

Syns ikke du skal bry deg om "haterne". Og jeg skulle egentlig bare kommentere for si at bildene dine er s lekre og fargerike! Syns stilen din er utrolig kul! :D

Emma Djupevg

02.11.2015 kl.14:19

Fyfaen! Elske pgangsmotet ditt❤️ Du brenne virkil f dine meininga og du e eit fantastisk idol f alle dine lesara!😊 Drit i dine haters for du e spesiell og digge dine innlegg og blogg☺️Klem Emma😘

Thea

02.11.2015 kl.14:21

Hei Kristin!

Jeg ble faktisk litt overrasket over innlegget du hadde i gr - jeg har ikke vrt inne lest kommentarene. De kommentarene som innholder personkaraktistikker ville jeg aldri brydd meg om - DU er definisjon p super! men konstruktiv kritikk m du tle som blogger. Det innlegget i gr, hrte liksom ikke "heme" p bloggen din, vanskelig sette ord p akkurat hvorfor. S er dette med tilbud og atter tilbud med kredittkort , som faktisk delegger konomien for mange et problem og nr det blir frontet av bloggere, spesielt en habil og dyktig som deg, tror jeg kanskje folk reagerer litt..

Ingrid Kristiansen

02.11.2015 kl.14:23

Huff, hrtes ikke srlig bra ut. Jeg reagerte ikke p innlegget i gr, jeg leste det men det var ikke noe for meg s jeg bladde heller videre nedover den fantastiske bloggen din. Du er superflott og jeg digger deg! :)

Julie Nesheim Svendsen

02.11.2015 kl.14:24

Jeg mener at det er ok komme med konstruktiv kritikk. Kommentarfeltet er tross alt til gi tilbakemeldinger til bloggeren. MEN - nr det er sagt, s er mange av kommentarene du fikk som var LANGT i fra konstruktive. At noen skriver at de har mistet all respekt for deg over et blogg-innlegg som du ikke mente noe vondt med (alle som "kjenner" deg og har fulgt deg en stund m da ha skjnt det) er overdrive skikkelig. Av og til leser jeg i kommentarfeltet til forskjellige blogger, og etter jeg har gjort det en stund har jeg erfart at mange lesere bare sitter venter til de har noe de kan ta bloggeren for. Tpelig spr du meg!

Ha en fin dag, Kristin :-D

Julie Nesheim Svendsen

02.11.2015 kl.14:41

Jeg m bare tilfye en ting til: dere som mener at det er fullstendig uansvarlig at hun reklamerer for kredittkort - for det frste s kommer jo ikke denne konkurransen til pvirke dere, i og med at dere har et fornuftig forhold til konomi. Dere tar derfor ikke skade av det. Og for det andre, kan det ikke vre opp til hver enkelt vurdere om de skal bestille et kredittkort, eller at det kan vre opp til eventuelt foreldrene deres informere dem om dette? Det er veldig vanlig f den slags informasjon nr man er gammel nok til ha kredittkort, enten om det er av banken eller foreldre/foresatte. Det er helt valgfritt delta i konkurransen, og ja, det er "ulikt" Kristin - men hun har jo hatt de beste intensjonene for leserne sine.

Renate

02.11.2015 kl.14:43

Min frste kommentar hr inne! Men M bare si noe ;)

Reagerte absolutt ikke p innlegget ditt igr! S er veldig overrasket over hva mennesker klarer lire fra seg..om n snt!

Ja kredittkort kan vre drlig for dem med drlig konomisk innsikt. Men s veldig mye mer for dem som bruker det p riktig mte. det er jo absolutt ikke ditt annsvar hva andre velger gjre! man m ha en viss inntekt for f dette korte ogs. aldersgrense er det ogs!

S ikke la denne lille negative gruppen f deg og bloggen til fle seg drlig :) Er 31 r har lest din blogg lenge nu.. Man vet hva du str for ikke gjennom dine artige, fargeglade, rare, gode og reklekterte innlegg at dette ikke var ment som n drlig :) Fortsett del din innspirerende og glafylte hverdag med oss :D Takk!

silje ML

02.11.2015 kl.14:46

Fantastisk fine bilder fra Stavanger <3 Lurer ofte p hva jeg egentlig har gtt glipp av i alle r nr jeg ser bildene dine fra stavanger! Du fanger s sinsykt mange freshe og fine bilder av plasser jeg ofte har gtt forbi, men tenker ikke over hvordan det ser it! Men n er det mer snn at jeg ser litt ekstra nye p ting og nyter de fine fargene og den freshe byen :D

Over til kredittkortet s er jeg enig i at du fikk alt for mange negative kommentarer, konstruktiv kritikk er alltid greit, men det var mange som var langt over streken... Dumt det skal vre snn! Fr hpe saken legger seg d fort.

Ellers m du ha en fantastisk fin dag, kjre deg <3

Elise

02.11.2015 kl.15:08

Blir helt satt ut over folk som sier "har du ikke kontroll over konomien din bestiller du ikke kredittkort". Unnskyld meg, men har dere i det hele tatt sett en eneste episode av luksusfellen? Det er tydelig at dere er svrt naive og uvitende om hvordan det er for den norske befolkning nr det kommer til bruken av kredittkort, og da spesielt unge. Luksusfellen har flere tusen skere hvert eneste r, og kun et ftall fr hjelp - DET sier faktisk litt om situasjonen i landet vrt. I tillegg til dette skrives det stadig om hvordan yngre havner i store konomiske problemer fordi "de bare skulle bestille et kredittkort til krisesituasjoner". Bare fordi dere har konomisk innsikt betyr det ikke at alle andre har det. Jeg er helt enig i kritikken som blir gitt, lokke med en dyr designerveske og rosa kredittkort blir altfor dumt. ..Og en annen ting, hvorfor skriver dere at Kristin ikke skal bry seg om kritikken hun fr? Er ikke konstruktiv kritikk en god mte f en bedre blogg p? P tide at folk slutter vre hrsre og lrer seg skille mellom "hate" og konstruktiv kritikk. Jeg leser bloggen din daglig og liker den veldig godt, men dette innlegget var ikke en innertier. Hper det er lov med ulike meninger uten at man skal henges ut av den grunn. Det skal sies at selv om jeg ikke likte innlegget betyr ikke det at jeg mistet noe av respekten jeg hadde for deg fr dette innlegget. Kan jo ogs legge ved at Kristin selvsagt ikke er ansvarlig for at folk uten konomisk sans velger bestille dette kortet, Men det at hun reklamerer for det viser jo at hun nsker folk skal slenge seg p bestille kortet..

Ha en fin dag!

MC

02.11.2015 kl.15:12

Hei! S bra blogg! :) Flg gjerne med p vr:

www.starstablemc.blogg.no.

02.11.2015 kl.15:23

Elise

02.11.2015 kl.15:08

Blir helt satt ut over folk som sier "har du ikke kontroll over konomien din bestiller du ikke kredittkort". Unnskyld meg, men har dere i det hele tatt sett en eneste episode av luksusfellen? Det er tydelig at dere er svrt naive og uvitende om hvordan det er for den norske befolkning nr det kommer til bruken av kredittkort, og da spesielt unge. Luksusfellen har flere tusen skere hvert eneste r, og kun et ftall fr hjelp - DET sier faktisk litt om situasjonen i landet vrt. I tillegg til dette skrives det stadig om hvordan yngre havner i store konomiske problemer fordi "de bare skulle bestille et kredittkort til krisesituasjoner". Bare fordi dere har konomisk innsikt betyr det ikke at alle andre har det. Jeg er helt enig i kritikken som blir gitt, lokke med en dyr designerveske og rosa kredittkort blir altfor dumt. ..Og en annen ting, hvorfor skriver dere at Kristin ikke skal bry seg om kritikken hun fr? Er ikke konstruktiv kritikk en god mte f en bedre blogg p? P tide at folk slutter vre hrsre og lrer seg skille mellom "hate" og konstruktiv kritikk. Jeg leser bloggen din daglig og liker den veldig godt, men dette innlegget var ikke en innertier. Hper det er lov med ulike meninger uten at man skal henges ut av den grunn. Det skal sies at selv om jeg ikke likte innlegget betyr ikke det at jeg mistet noe av respekten jeg hadde for deg fr dette innlegget. Kan jo ogs legge ved at Kristin selvsagt ikke er ansvarlig for at folk uten konomisk sans velger bestille dette kortet, Men det at hun reklamerer for det viser jo at hun nsker folk skal slenge seg p bestille kortet..

Ha en fin dag!

AMEN!!!

Ingrid

02.11.2015 kl.15:36

Elise: Du har helt rett i at dette kan pvirke enkelte som ikke ser konsekvensene av bruke kredittkort uhensiktsmessig. P en annen side er kredittkort en smart lsning for de som klarer bruke kredittkortet p en smart mte. For eksempel for en student som har lite med penger rett fr stipendet kommer. Hun kan bruke kredittkortet for kjpe seg mat og det som er NDVENDIG og betale tilbake dette s fort stipendet kommer, FR renten p kortet stiger. Det er dette kredittkort er ment for, IKKE for lpe rundt i alle klesbutikker og kjpe alt en fr lyst p, for s sitte igjen og ikke ha rd til betale for det. Det er et hjelpemiddel i hverdagen, samtidig som det er lurt p ferier for unng bli lurt for penger. Greia er at man m sette seg inn i hvordan det fungerer og vite at man er strukturert nok til bruke kredittkort p en smart mte. At folk havner p luksusfellen handler om mangel p impulskontroll, noe verken samfunnet eller Kristin kan ta avsvar for! Det handler om ta ansvar for egne handlinger og ikke skylde p omverdenen for sine problemer. Men sklart - Jeg er enig i at det er lov vre uenig!

Miriam

02.11.2015 kl.16:19

Phew! Mye diskutering i kommentarfeltet for tiden! Jeg personlig var ikke interessert i konkurransen (som jeg sa), men herregud for et mas og fjas det skulle vre rundt det her? Er det s big deal da? Synes du fr undvendig mye pepper, Kristin! St p 💕

Therese

02.11.2015 kl.16:36

Kredittkort er genialt. Anbefaler dere kontrollert bruke det p reise.

C

02.11.2015 kl.16:38

Jeg skrev i gr at jeg var skuffet over deg. Og det var jeg. Mange ser p deg som veldig ansvarlig, og ikke ''kjpt og betalt'. Og at det du reklamerer for er gjennomtenkt. Desto strre ble skuffelsen over et slikt innlegg. Ja, selvflgelig kan du g god for det kortet, fordi du klarer det fint! Men hvis det var slik at alle unge som bestiller seg kredittkort, har god konimisk sans, hadde ikke vi hatt en hau med unge folk med konomiske problemer. Du velger selv hva du reklamerer for. Men det m vre lov reagere p mten du fronter produktet p. Ja, jeg mener du lurer folk ved romantisere hvor problemfritt det er med kredittkort. (Dette innlegget du kom med n var med oppklarende, tho). Mange klarer seg nok fint med kredittkort og kan dra fordelene av det! Men drivkraften for skaffe seg et slikt, br absolutt ikke vre at det er rosa og at man kan vinne en veske. Slik du legger opp til, mener jeg! Har lagt igjen flere fine kommentarer til deg tidligere, den i gr var den frste kritiske. Du fr ta kritikken slik du vil, men jeg personlig hadde hpet at du tok den litt bedre. Jeg har aldri skrevet hat i noens kommentarfelt, og synes det er dryt at du skriver at de som var kritiske til innlegget ditt, ''hater''. Den merkelappen vil jeg ikke ha, og jeg mener at det skal kunne vre rom for vre kritisk! Samtidig vil jeg si at det er uhyre sjeldent at jeg kommet inn p bloggen din og blir sur eller provosert. Da du har en veldig trivelig og unik blogg! Dette m vre frste gangen jeg sier ifra om noe du reklamerer for! En annen ting er at du sier du ikke undervurderer leserne dine, men jeg m rlig si at jeg fler du undervurderer de som velger vre kritiske til det du annonser for! Vi er ikke hatere, bare fordi vi ikke er enige i alt du legger ut! vi m f lov til bli skuffet... Dette gr jo som regel fort over, men tror mange hadde satt pris p at du heller reflekterte litt over det vi kom med. Istedet for g rett i forsvarsmodus. (Fordi vi liker deg jo! Selv om vi ikke alltid skriver dette i en parantes i et kritisk innlegg) Uansett, ha en fin mandag!:-)

VILDE

02.11.2015 kl.17:03

Ble rett og slett lei av lese kommentarfeltet igr. Jeg skjnte virkelig ikke reaksjonene til folk. Jeg synes no du er super hele tiden jeg! Ha en fin dag, kjre deg!

Siri

02.11.2015 kl.18:41

Silje: Ja, jeg har lest bloggen hennes i revis. Nettopp derfor jeg reagerer p denne type reklame, fordi det etter min mening aldri har vrt noe lignende p denne bloggen! Jeg har heller aldri skrevet at hun oppfordrer noen til komme i konomiske vanskeligheter, les fr du legger ord i munnen p folk. Det jeg sier er at jeg mener dette er en merkelig annonse i forhold til denne bloggen.

Dette er ogs grunnen til at jeg aldri kommenterer blogginnlegg, pga disse latterlige diskusjonene som flger fordi noen absolutt m vri om p ordene til folk.

:)

02.11.2015 kl.19:12

Hahah, flte virkelig denne historien her! Ble kjent med en gutt gjennom skolen, og vi fikk et godt ye til hverandre. Tingen var at vi ogs bodde sammen i et studentkomples med tte andre, og vi starta kanskje mest som "friends with benefits".. I sommer spurte han meg om komme p besk, og det ville jeg jo selvsakt. Han er fra Sandnes, men jeg ble selvsagt ogs vist rundt i Stavanger. Fargegaten, matfestivalen, bryggen, kvadrat osv osv... For en nydelig by! Lite visste jeg at noen mneder senere skulle vi bli sammen og planlegge en framtid sammen! Gleder meg snn til dra tilbake til den fantastiske byen :)

Du er herlig Kristin, ha en strlende dag!

Martine

02.11.2015 kl.19:23

Huffa meg. Folk har jaggu lite gjre gitt. La n dama reklamere for hva som helst. Kreditt kan man skaffe seg ved sende en sms og 5 min senere ha 50k p konto. Jeg ser virkelig ikke problemet her.

Vi har valgfrihet i dette landet- hurra. Du kan velge delta eller la vre. Du kan ogs delta og klippe kortet nr det kommer i posten.

Finn p andre ting gjre a folkens.

Du er en av f bloggere som ikke spammer bloggen din med reklame- heia deg😄

Karianne

02.11.2015 kl.22:29

Pleier egentlig ikke s ofte kommentere, men akkurat n fler jeg for det. Jeg reagerte IKKE p innlegget du skrev i gr. Jeg har samme tankegang at folk m selv vurdere om de kan ha ett kredittkort eller ikke! Man str selv ansvarlig for egen konomi. Visst dere skal kjefte p Kristin m dere kjefte p TV-reklamene som reklamerer for kredittkort til unge ;-)

M og si at jeg fler meg skikkelig undervurdert nr dere presterer si at unge folk er mer utsatt. Jeg er 20 r, tjener egne penger, har fult ansvar for egen konomi og klarer meg helt fint. Vi finnes vi ogs! MEN jeg er utrolig glad i shoppe, og har av den grunn IKKE kredittkort, og har ingen planer om f det. Hvertfall ikke fordi det blir reklamert for og jeg kan vinne en veske! Og nekter tro jeg er den eneste! Man klarer st i mot om man bare vil! Gammel eller ung!

St p Kristin!! Hper du har hatt en super dag!

Hilsen en jente p 20 r som digger deg og bloggen din. :-) stor klem!

Trude H

03.11.2015 kl.00:12

Ikke bry deg om det! Det er helt riktig som du sier, folk m jo ha vett nok til vite om det er lurt for de eller ikke. Ha ei knall uke, fine Kristin!

IselinG

03.11.2015 kl.18:47

Herregud, noen folk. Ikke tenk p det i det hele tatt. De m selv kunne forst at det kun er et tilbud du kommer med, det er ikke akkurat slik at du dytter kredittkorta ned i halsen p folk. Folk burde skjerpe seg, og jeg blir flau over de som er s idiotiske.

Jeg synes det var en awesome konkurranse, men selv tr jeg ikke bruke kredittkort fr jeg virkelig har behov for det (Hello studentlivet). Men et rosa kredittkort, serist. Det er jo superdupermega awesome!! Nr dagen kommer og jeg blir voksen (det er tydeligvis dagen jeg trenger kredittkort), s skal jeg ha dette! Garantert!!

S kast fra deg de som ikke klarer se forskjell p informere og de som presser andre, og kos deg videre :) Jeg kommer iallefall ALDRI til miste respekten for deg (med mindre du sier du hater labradorer) fordi du er mitt strste forbilde og har vrt det i flere r n. Du lrte meg kle meg slik jeg egentlig vil, g med snapback, og vre meg selv <3 Du er R og jeg DIGGER deg!! Snn, da vet du det :)))

Maria

04.11.2015 kl.00:02

Hei, Kristin! Jeg ville bare frst si at jeg er innom bloggen din s og si hver dag, og du virker som ei herlig jente! Dessverre m jeg likevel innrmme at jeg ble litt overrasket og kanskje litt skuffet over at du annonserer en konkurranse med kredittkort. Jeg merket at du kanskje forskte flytte oppmerksomheten over p den fine fargen, og jeg tolket det som at du kanskje skjnte at folk ville reagere litt med skepsis p selve kortet. Det er greit nok at du mener alle dine lesere er spass fornuftige at de vet hva det ha et kredittkort innebrer, men jeg m si meg uenig med deg p dette punktet. Jeg er 21 r gammel, men jeg regner med at strsteparten av dine lesere er tenringer. Jeg tror ikke at jeg hadde forsttt konseptet med kredittkort i en alder av f.eks. 13 eller 14 r. At premien er en attraktiv veske som treffer akkurat en slik mlgruppe er ogs med p heve min skepsis rundt innlegget.

Men, dette synes jeg er viktig understreke: jeg reagerer jo nettopp p denne mten fordi jeg forbinder deg som person som litt for god for denne type reklame. Jeg oppfatter deg som en veldig sympatisk jente som bryr seg om leserne sine, og nettopp derfor ville jeg si min mening. Alts, dette er overhodet ikke et personangrep, men bare litt kritikk mot denne type vare. Ellers har ikke dette delagt mitt syn p deg og jeg fortsetter lese bloggen din, ville bare si min mening :) Ha en fin kveld!

Alexandra Flaa

04.11.2015 kl.12:34

du er fantastisk!!

Xoxo

Skriv en ny kommentar

hits