ALTERSEX TIL KVELDS!

Fader vr..
Du som er i himmelen.
La ditt navn holdes hellig.
La ditt rike komme. La meg skampule presten i din alterring. . .

Nei vent litt, det var ikke akkurat snn den bnnen gikk..

Hva i alle dager skjedde i gr egentlig?

Jeg kan ikke la vre kaste meg inn i debatten, vedr. Tooji sin nye musikkvideo; The Father Project! Jeg er i tillegg veldig interessert i hre hva dere mener om hele seansen, og jeg har gtt et par runder meg meg selv, for faktisk finne ut hva jeg egentlig mener om det hele.

Jeg heier p homofili. Flere som str meg nr er homofile, og jeg har aldri sett p homofili som noe annet enn helt naturlig og vakkert. Det handler ikke om kjnn, det som betyr noe, er hvem som faktisk vekker de gode flelsene - flelsene av elske noen, uansett om dem vekkes av det samme kjnn eller ikke.

Tooji har kommet ut av skapet. Han er endelig fri, og nsker sttte kampen for de homofiles rettigheter. Vi kan vel alle vre enige i at kirken p mange mter skylder de homofile kirkens velsignelse, en dasj raushet og noen spiseskjeer tollerense, men jeg mener likevel at det et par ting som skurrer..

At Tooji velger ri en prest p alteret for bringe frem et budskap, ser jeg p som en anelse feil og respektst. Jeg ser ikke noe som helst poeng i bringe sex p banen, for hvorfor i alle dager skal homofil kjrlighet gjres synonymt med sex? Hvorfor m det sex til for skape et poeng? Og med tilskuere til stede p toppen av det hele?

Det er feil med hetero sex p et alter, det er feil med homofil sex p et alter. Man har ikke sex p alteret, sex kan man ha hjemme!

Jeg mener at hele videoen hadde ftt en mye bedre effekt og ikke minst respekt, om han faktisk valgte gifte seg med presten, fremfor skampule han. Det hadde vrt vakkert! Et homofilt bryllup i en vakker kirke.. DA snakker man budskap, men det ville nok kanskje ikke ftt like mye blest og PR som i dette tilfellet. Snn sett har han truffet spikeren p hodet, men jeg stiller sprsml ved om all PR faktisk er god PR. Hva synes dere?

Jeg roper et hyt HURRA og sier meg enig i Tooji's utsagn; Human rights above religion, og jeg synes han fortjener trampeklapp for bde innsats og engasjement. Han er jo tff, det er det ingen tvil om.. Det krever et greit sett baller for gi ut noe slikt som dette, men p den andre siden blir jeg sittende tenke litt..

Vi er i 2015, trenger man virkelig profosere for f frem noen tanker rundt homofili? Det er enklere komme ut av skapet n, enn det var for tjue r siden.. Dette sier jeg riktignok p sterkt sviktende grunnlag, da jeg som hetero ikke har noen som helst rett til uttale meg. Flelsene rundt det komme ut av skapet er nok svrt individuelt. Det kan ikke bare vre enkelt st frem, og jeg er faktisk litt redd for at denne videoen bidrar til gjre det enda vanskeligere for de homofile komme ut av skapet. nsker man liksom bli sammenlignet med "han der som pulte presten i alterringen"? Kan dette skape problemer for den yngre garde, som kanskje skjemmes av dette p en anne mte, enn dem som har opparbeidet en del livserfaring og selvtillit gjennom renes lp?

Det er mange tanker som surrer rundt denne musikkvideoen.. Tooji er flink, han, men den videoen kan jeg ikke si at jeg er s innmari begeistret for.

Hva mener dere?

Kjrleik i fleng♥

89 kommentarer

Lisa

09.06.2015 kl.19:59

Enig med deg, Kristin! Budskapet Tooji prver formidle er absolutt viktig- diskriminering er og forblir styggedom, likevel mener jeg hadde kunne oppndd mlet p andre mter... og kanskje ogs blitt tatt mer serist i samme slengen?

(men som du sier ville neppe en video uten sex skapt like mye blest *knis*)

Miriam

09.06.2015 kl.20:04

Jeg er litt splitta ang hva jeg skal synes nr det kommer til denne videoen. P den ene siden er det utrolig flott at han str frem som homofil og viser at han er fullstendig komfortabel og elsker livet og seg selv som HAN er. P en annen side er det utrolig respektls vise det p den mten han gjr. Hvis han hadde ftt frem ekteskapet mellom homofile i kirka, som du sier, hadde det vrt vakkert! Hadde vrt litt spot on ogs mtp debatten angende ekteskap mellom homofile. Synes det er litt p kanten det han gjorde. Kanskje det var et lite stikk og "Fuck you haters" til de som ikke vil gifte homofile? Hvem vet?...

Marita

09.06.2015 kl.20:09

Videoen han laget er veldig respektls for kirken! Jeg har ingenting imot homofili og jeg syns kirken godt kan vie homofile p lik linje med heterofile, men det ha sex i kirken er IKKE greit! Uansett om dette hadde vrt om to heterofile personer hadde denne videoen vert sykt respektls, s jeg er enig med deg om at denne musikkvideoen ikke var den beste mten komme ut av skapet p. Om det er respekt fra kirken han nsker, s er ikke dette mten gjre det p. Dette gjr bare at enkelte misliker homofile enda mer.

Kari-Anne

09.06.2015 kl.20:15

Eg er veldig enig med deg, Gjelsvik!

Homofili burde vera like naturlig og vanlig som hetrofili, og d forstr eg ikkje heilt koffor han m laga s mykje "styr" ut av det? Skulle eg som hetrofil gtt ut i VG og fortalt at "ja, eg er forelska i ein gutt"?

Det som irriterar meg mest i denne saken er at Tooji er s opptatt av at homofile ikkje skal krenkast av kyrkja, at han ikkje tenker p alle dei kristne som blir krenkt av musikkvideoen.

Etter min meining burde ikkje religion og legning blandast eller mlast opp mot kvarandre. La folk vera forelska i den dei vil, og la dei tru p ka dei vil! :)

Klem i fleng <3

Marita Malmgren

09.06.2015 kl.20:15

Min personlige mening angende dette er helt klart at dette er s respektlst som overhode mulig! Greit nok at han er homofil (noe jeg egentlig visste fra fr, jeg mener, hvem visste ikke det?), men st frem p denne mten er svrt respektlst, spesielt ovenfor kristne, som da blant annet gjelder meg. Hvis Tooji mener at han fr s lite respekt fra kirken av vre homofil, s hjalp dette i hvertfall ikke p f mer respekt. Jeg er rett og slett sjokkert og utrolig lei meg over dette. Jeg mener at Gud skapte kvinner og menn forskjellige for en grunn, og ser derfor ikke p homofili som noe Gud har skapt, men noe oss mennesker med fri vilje har skapt. Hper virkelig fler ser at dette er respektlst, og feil, spesielt med tanke p at han faktisk lyvde om hva som skulle skje under innspillingen av denne musikkvideoen.

09.06.2015 kl.20:17

Mener akuratt det samme aom Marita over her.

Man skal respektere alles religioner. Man skal ikke ha sex i en kirke, mosk, synagoge eller hva slags hellig sted det er for en religion. Det syns jeg ikke er s vanskelig skulle respektere..

Rene

09.06.2015 kl.20:20

Helt enig, budskapet er viktig og vakkert! Men for meg ble filmen litt feil, og det hadde den ogs blitt om han pulte ei dame der.. S for min del va det dra det litt langt, men jeg kan vell ogs forst hvorfor han kanskje flte for lage nettopp en film som var s p kanten. Nettopp for skape all PR rundt den, og forsvidt s er det vell like ille hvordan kirken har behandlet de homofile opp igjennom rene? S det var nok veldig gjennomtenkt og med vilje skape en slik film. Men for min del ble den ikke akkurat s vakker og jeg ser den nok ikke flere ganger,haha. Ble som sagt litt p kanten for min del at alle satt s p at de pulte i ei kirke, men hadde nok reagert like mye om det var ei dame og en mann.. Og jeg er ikke kristen engang, men har stor respekt for kirken og de som er det. S ja for min del hadde nok et bryllup vrt mer vakkert, men han hadde nok ikke ftt de reaksjonene han gjerne ville ha da? S saken om homofile har jo ftt mer PR gjennom nettopp det han gjorde, s selv om man ikke direkte liker filmen s liker man kanskje budskapet s godt at man ser mer positivt p den enn negativt?

Veronika

09.06.2015 kl.20:20

Amen, Kristin!

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv?.!!

StoryPain

09.06.2015 kl.20:24

Vel jeg er selv Bifil s p en mte halvt om halvt, og jeg kan si at jeg synes at dette kanskje var litt langt g nr det kommer til skulle komme ut av skapet! Ja det er jo et veldig flott budskap han KUNNE ha kommet med, men ha ha sex med en prest foran et alter er ikke mten n frem med et budskap p for si det snn! Jeg er ikke veldig kristen(er dpt og konfirmert i kirken ja) Men denne videoen synes jeg var litt vel p kanten og det gir jo ikke den neste generasjonen noe respekt for homofile eller bifile! Blir litt oppgitt av at han M ha PR over dette komme ut av skapet samtidig som at han M bruke kirken p den mten han har gjort i denne videoen, s nei er ikke veldig fornyd med denne videoen, selv om budskapet kunne ha vrt fint, vis han hadde kommet med budskapet p en litt annen mte en ha sex foran et alter! Er faktisk respektlst for alle religioner sulle ha sex foran noe som religionene ser p som hellig!

09.06.2015 kl.20:27

Har ikke noe som helst imot homofile og nsker selvflgelig at de skal ha de samme rettighetene som alle andre. Men spille inne en sex scene i kirka syns jeg er respektlst og jeg hadde ment akkurat det samme om det var ett heterofilt par som hadde gjort det samme. S det kunne han ha spart seg for eller rett og slett gjort det en annen plass.

Anette

09.06.2015 kl.20:34

HEILT ENIG MED MARITA(LENGER OPPE HER) AMEN til deg!

Rebecca

09.06.2015 kl.20:36

Syns ingenting om videoen! Er helt for homofili, men syns det er ekkelt og respektlst mot kirken. Forstr ikke poenget med ha sex offentlig p den mten, og syns faktisk det var direkte ubehagelig. Jeg er enig med deg om at feks. et bryllup hadde vrt myyyye finere!

susanne casandra

09.06.2015 kl.20:36

er s enig med deg kristin.

folk m f lov vre det de vill. vis man vill vre hetro eller homofil eller hva man vill.

:)

karo

09.06.2015 kl.20:44

Et s endog. Heia homofili og retten til elske den man vvil sier jeg og , men fyren har jo misforsttt hele gria!! Denne videoen funker jo mot sin hensikt. Den setter all fokus p sex og NULL fokus p det han pstr at budskapet i filmen er....han fremstr jo som en stor tulling!

Maria

09.06.2015 kl.20:58

Mener det samme som deg, Kristin!!

Iselin F

09.06.2015 kl.20:59

Det har ikke noe si om du er homo-, bi- eller hetrofil. Det viktigste er at man elsker hverandre, og blir lykkelige. Det har vrt store diskusjoner rundt kirken og homofili. Jeg kjenner en prest som hadde nektet gifte et homofilt par, noe jeg mener er helt absurd. Videre kan debatten om prestene skal kunne nekte holde et homofilt bryllup. Det at Toji tar frem kirken mener jeg er veldig aktuelt, men mten det utvikler seg p synes jeg er upassende. Ja, sex selger, men han nsket f frem et budskap som jeg er enig i at ble svekket. Om jeg ikke tar helt feil s hadde Sam Smith en musikkvideo hvor han giftet seg med en mann. Denne var s st og nydelig at jeg fikk skikkelig godflelsen og et smil om munnen. Dette skjedde ikke med Toji sin musikkvideo, og det er nok ikke det han nsket oppn heller. Han nsket sjokere, komme ut med et PANG. Han nsket publisiteten, han nsket oppmerksomheten. Det har han oppndd. Han har skapt diskusjoner. Selv synes jeg han tok den for langt, men det har kanskje ftt folk til tenke?..

Hanne

09.06.2015 kl.21:01

Jeg synes det er bra at han gikk spass langt.. Hadde det vrt en mann & kvinne, hadde vel nesten ingen reagert..? Jeg heier p de homofile, og tror dette er ett viktig skritt. Folk blir sjokkerte, fordi de enda ikke er helt komfortable med homofile. Synes musikkvideoen er bde sjokkerende, vakker og ikke minst sterk <3 Hilsen heterofil

Jeanette

09.06.2015 kl.21:03

Super fyr,ikke noe mot han 😃 Kjempe bra han kom ut av "skapet" ,men synes hele videoen er respektls! Man har bare rett og slett ikke sex i kirken uansett hvem det er😉 man m respektere hverandre😉 helt for at man m elske hvem man vil men sex passer seg virkelig ikke i kirken👌🏼

Nancy Elin

09.06.2015 kl.21:05

Selv er jeg kristen og har nr familie som er sammen med samme kjnn. Dette er jo et tema hvor uenigheter og diskusjoner aldri ender. Vel, selv om jeg et kristen s betyr ikke det at jeg er i mot homofili. Jeg synes det er helt greit og fint at to av samme kjnn er sammen og vil gifte seg, MEN jeg tenker at de heller kanskje kan gifte seg andre steder enn akkurat i kirka fordi de da ikke respekterer "vre" kristnes syn. Selvflgelig er det ogs kristne mennesker som er homofile, men jeg holder meg fortsatt til den at de kan gifte seg et annet sted. Dette handler ikke om at jeg ikke godtar eller respekter at de er homofile, men det handler om at de da kanskje ikke respekterer "oss". Jeg skjnner hvis det kan vre vanskelig holde styr p hva jeg mener, men hele poenget mitt er kort sagt; JEG RESPEKTERER DEG/DERE SOM HOMOFIL(E), MEN TENKER AT DET KANSKJE ER GREIT AT DERE GIFTER DERE ET ANNET STED (siden du mest sannsynlig da ikke str for det "vi" kristne gjr). Dette handler om de homofiles respekt til de kristne ogs, ikke bare at "vi" kristne skal respektere homofile.

Snn, hper du som leste det skjnte poenget mitt og at du ikke ble provosert av det (for det var ikke meningen). Og sorry for at jeg brukte caps-lock, men det gjorde poenget mitt tydligere 😂

Uansett homofil eller ikke skal du vite at jeg respekterer deg og godtar deg for den du er❤️

nsker akkurat DU en fin kveld videre, klem fra meg❤️

Maiken

09.06.2015 kl.21:06

Det er veldig stort av han komme ut av skapet og det skal st respekt for det. Men musikkvideoen hans var ikke mten gjre det p. Jeg vil si at homofili n idag er mye mer akseptert og med den videoen gjr man det bare vanskeligere for seg selv. Han blander i tillegg religion og seksualitet noe som absolutt ikke henger p greip. For de som virkelig er religise er det en stor greie. Det er lov for homofilme gifte seg og det er likstilling. Men sex i kirka?? det gjr man ikke hverken om man er hetro eller homo spr du meg.

Lena Pedersen

09.06.2015 kl.21:07

Jeg er s enig som det gr an bli at homofili er s naturlig som man kan f det! Men hvorfor ikke gjre det naturlig ogs da? Hvorfor m man skape s stort styr rundt det? Synes ogs det er feil av Tooji vre s lite respektfull ovenfor en religion! Religion er stort for mange mennesker. Jeg har full respekt for de som ikke vil vie homofile i kirken, fordi det strider mot kirkens "regler".. Men igjen s burde alle ha samme rettigheter! Her vet jeg ikke helt hva jeg skal mene, for jeg bikker mot begge sidene! Men en ting er sikkert, det er at det var veldig undvendig gjort av Tooji vre s krenkende mot en religion! :)

Tine N

09.06.2015 kl.21:07

Her er jeg helt enig med deg. Man skal ha respekt for alle, uansett legning.. men ogs religion. nsker Tooji respekt, m han ogs vise respekt, det gjr han ikke i denne videoen.

Ingrid Kristiansen

09.06.2015 kl.21:09

Jeg har ogs veldig mange tanker som florerer rundt denne debatten. Jeg har selv ikke noen spesiell mening om dette, jeg er liksom bde enig og uenig. Men jeg gir all ros til Toji som kom ut av skapet!

Emma Julie

09.06.2015 kl.21:14

Flott! Jeg er s og si enig. Synes det er helt fantastisk ville ta opp homofili p denne mten og at kirken forhpentligvis tilater det etterhvert, men som du sier var ha sex i kirken litt i det meste laget. Synes videoen er kul i seg selv, men ja! God kveld :)

Charlotte Wollan

09.06.2015 kl.21:23

Okey, hvem fant ut at, jo, vi skal ha sex p alteret, hvilken slkket ide? Jeg kunne ikke vert mer enig eller ha skrevet det bedre selv enn hva du har gjort. Men herregud, eier han ikke selvrespekt, eller respekt ovenfor andre? jeg blir bare s oppgitt

Marielle

09.06.2015 kl.21:38

All respekt til Toji som har komt ut av skapet, MEN denne videoen synes ikke jeg hrer noen plass hjemme! Det har ikke noe med at det er homofili inne i bildet, men fordi det er sex p alteret, i en nydelig kirke. Det er noe jeg mener ikke hrer hjemme under noen omstendigheter, verken for homofile eller hetrofile!

Ha en fortsatt fin kveld Kristin!

Christina

09.06.2015 kl.21:46

Kristin. Du skriver det jeg tenker. Takk for at du et du :)

Lise

09.06.2015 kl.21:52

Du er s sinnsykt flink til sette ord p ting! Jeg er helt enig med deg. Budskapet han nsker f frem er godt, men det blir gjort helt feil. Hadde selv ikke tenkt tanken p at de kunne giftet seg, men det var en god id! Da kunne han skapt en sterk og gripende video.

Vilde

09.06.2015 kl.22:03

Kirken er for kristne og Gud. Gud sttter ikke homofili, og dermed har de ingenting i en kirke gjre enten ved gifte seg eller noe annet. Det er kvalmt og ekkelt. Gud skapte ikke Adam og Adam eller Eva og Eva, han skapte Adam og Eva, og det er meningen at jenter og gutter ikke skal vre sammen p den mten. Det er ekkelt og kvalmt og jeg syns ikke det er greit.

Ina

09.06.2015 kl.22:04

Jeg synes det er flott at Tooji har valgt komme ut som homofil. Det er ikke noe man skal skamme seg over uansett hvilken religion man hrer til. Alle skal bli respektert uansett legning, men at han i videoen kobler homofili opp mot sex synes jeg er s feil som det kan bli! Homofile forhold eller heterofile forhold handler ikke bare om sex, men om kjrlighet. Mten Tooji framstiller homofili i videoen mener jeg er totalt respektlst overfor de som er kristne. ha sex i en kirke er feil og respektlst uansett om man er homofil eller heterofil, ferdig snakka! Jeg skjnner at homofile har flt seg krenket av kirkens holdninger til homofili, men man kommer absolutt ingen vei med f kirken til fle seg krenket tilbake. Jeg hper absolutt at homofile fr gifte seg i kirken, vi lever i 2015 og det burde vrt lov for lenge siden etter min mening. Likevel gir det ingen rett til framstile en sexscene i en kirke, som du ogs sier Kristin "Hvorfor kunne han ikke ha giftet seg med presten i stedet?" eller for den saks skyld at presten hadde viet et homofilt par. Det hadde vrt mange "finere" mter framstilt homofili og "human rights before religion" p! Jeg kjenner flere homofile og min alleraller beste venn er homofil og jeg skjemmes over at hans legning blir koblet opp mot sex i videoen da jeg vet at det ligger s mye mer bak et homofilt forhold enn bare sex. Da han og kjresten kom ut for klassen fikk de stende aplaus! Det er fantastisk synes jeg! Det hadde vrt S mye bedre framstilt homofiles rettigheter p en annen mte enn ved spille p sex! Vi har da nok av musikkvideoer som spiller p sex fra fr om dette ikke skulle gjort det ! Jaggu!

Ida

09.06.2015 kl.22:14

Hvorfor heier vi p de som tegner karikaturer av profeten, samtidig som Tooji blir slaktet for ikke respektere andre menneskers religion? I begge tilfeller blir religion utfordret ved bruk av hellige religise symboler. Hva fr oss til reagere s sterkt p Toojis musikkvideo?

Sofie

09.06.2015 kl.22:18

Enig. enig. enig.

Har ingenting imot at han gikk ut som homofil. Men tenker ogs at det hadde vrt bedre gjre det p en mte som ikkje skapte like mykje debatt. N kommer alle til huske han som "han som frst hadde sex i ei kirke, s jugde om f sparken fra NRK". ikkje at han var pen om homofili.

Selv om jeg ikkje er s veldig personlig kristen, s synst jeg at man skal respekte "guds hus". Det hadde vrt like ille om det var to hetrofile som hadde sex i kirka.

Men for all del. Mulig han ikkje meinte noe negativt med det. Men frustrerende, og ganske latterlig, er det uansett.

Elisabeth

09.06.2015 kl.22:30

Jeg syns det er rart at han er s opptatt av at kirken skal vise respekt for han og homofile osv, men s gr han tramper s veldig p kirkens verdier. Helt greit tenke at kirken ikke akkurat bidrar til kt toleranse, men jeg syns rett og slett det var stygt gjort mot kirken og de kristne. Jeg er kristen, men mener at homofile og heterofile alle er like mye verdt og at forskjellen er hvem man forelsker seg i og ikke noe mer. Det er fint at folk tr komme ut, men kan man ikke gjre det p en fin mte og prve st for gjensidig toleranse i stedet for rakke ned p andre.

Du skriver at menneskerettigheter br g over religion, men religionsfrihet er ogs en rettighet mennesket har. De kan vel sidestilles, og s kan vi jobbe enda mer for respekt og toleranse. GJENSIDIG respekt og toleranse.

Dette var helt feil mte gjre det p. Det som egentlig plager meg aller mest, er nr media spr han om ikke det han gjorde egentlig var drlig gjort mot kirken og han svarer noe som at: Det er jo ikke temaet her.. Det som er viktig er hvordan kirken behandler homofile. Men det er viktig hvordan alle mennesker behandler de som har en tro som betyr noe for dem. Det br ikke gjres mindre viktig enn homofiles rettigheter. Det br vre en selvflge at de som er kristne fr vre kristne og de som er homofile fr vre homofile uten at noen skal trampe p de verdiene et menneske lever med.

Uenighet er viktig mener jeg, men det br hre sammen med toleranse og respekt (som gr igjen i min kommentar ser jeg.).

beklager, dette ble litt rotete og langt, men jeg har tenkt mye p dette etter den kom ut og trengte egentlig f det ut. Jeg syns har gjorde helt feil her. Det er flott at han kommer ut og jeg syns alle som nsker det skal fle at de kan komme ut uten bli sett ned p eller behandlet annerledes, men dette ble respektlst.

marte

09.06.2015 kl.22:30

Denne debatten hadde ALDRI blitt s stor hadde han ikke provosert p den mten han gjorde

Torhild

09.06.2015 kl.22:34

helt enig! Utrolig bra skrevet!

Karoline E.N

09.06.2015 kl.22:37

Jeg er helt enig med deg, Kristin! Jeg har ingenting imot homofile, bifile eller lesbiske, da mange av min vennekrets er nettopp dette! J snn ogs kirken kan vie bde homofile og lesbiske p lik linje som oss heterofile! Men i denne videoen syns jeg han har lite respekt for kirken, s syns faktisk det er hrreisende. Syns ogs det blir og sende ut litt feile budskap til andre som ikke har turt og komme helt ut av skapet enda, for det finnes folk der ute som fremdeles gjr det! Nei, syns rett og slett det var respektlst 😳 n er det natta her! Hper du fr en god natts svn :) klem

Malin

09.06.2015 kl.22:37

Helt enig med deg! Blir litt for dumt.

Silje

09.06.2015 kl.22:37

rrrh den videoen provoserer meg snn.. Jeg fler at han med denne videoen prver skuffe alle kristne under samme kam. Jeg som selv er kristen har ingen problemer med homofile, ingen som helst. Men dette blir for meg alt for respektlst.. Kirken er et hellig sted for de som tror, det er et hellig sted for meg og s mange andre. At han da skal trakke over dette med ha sex p et alter synes jeg er lavml. Jeg er helt enig med at budskapet er bra, men mten han prver f det fram p er ufyselig. Jeg er rett og slett utrolig irritert og litt sret. Ingen burde trakke ned p andre og det er akkurat det han gjorde, nr han har sex i et hellig hus med en prest opp et alter. Nei vet du hva, dette handler om respekt for andre.

Christine

09.06.2015 kl.22:38

kjrlighet er noe ubeskrivelig vakkert, og jeg synes det er s synd at kjrlighet har blitt synonymt med sex. Det er klart sex er viktig i ett forhold, men kjrlighet er s mye mer enn hva sex er. Du har kjrligheten mellom familie, venner, kjrester og kjrlighet til noen du ikke kjenner. Som deg Kristin, det er s mange som har en kjrlighet til deg - fordi du er ett utrolig vakkert menneske. Ikke fordi alle har hatt sex med deg. Jeg synes det er p tide skille mellom kjrlighet og sex - fr vi fr barn som tror at sex er eneste mten f noen til elske deg p.

Det at Tooji er homofil kom ikke som en stor overraskelse. Jeg trodde faktisk at han var pen om det. Men, han har n kommet ut av skapet, han har skapt blest rundt seg selv og musikken sin med en musikkvideo som skaper sterke reaksjoner. Jo, han er kanskje tff som str frem som homofil. Men, er det virkelig ndvendig trkke p andre for gjre det?

Det kjempes for homofiles rettigheter. Homofile br ha like rettigheter som alle andre. Men det som kanskje er viktigere er respektere alle, uansett hva de gjr annerledes enn deg. Tooji viser absolutt ingen respekt for de som har ett nrt forhold til kirken og den kristne tro. Han turer fram for sin egen del, jeg er ganske sikker p at det stuntet var for f tjent mer penger. (Jeg kan ikke forst annet)

Vi burde alle respektere andre. Uansett hva mennesker tror p, fler, ser ut, mener eller drmmer om. Det er en menneskerett f tro og mene uten bli dmt. Mennesker br holde seg for god til trkke p andre, spesielt nr de selv kjemper for ikke bli trkket p.

Jeg synes dobbeltmoralen i Norge er til bli kvalm av!

Mia

09.06.2015 kl.22:43

Jeg er ganske enig med deg Kristin, men mer enig med Ida som har kommentert ovenfor her.

For muslimer er noe av det verste man kan gjre, tegne Muhammed - men vi heier p de som likevel tegner - fordi vi er for ytringsfrihet. Karikaturtegnerne tramper p en religion, men vi sttter dem fordi vi ikke fler at de gjr noe galt. Tooji viser ogs en ekstrem form for ytrningsfrihet, men samtidig tramper han p en religion;kristendommen. Br vi ikke da ogs heie p han, som vi gjr med karikaturtegnerne? Og disse tilfellene kan faktisk sammenlignes fordi begge religionene ser p det som er gjort mot dem som like respektlst.

09.06.2015 kl.22:44

En kirke er en bygning bygd av mennsker, og noen mennesker har bestemt at dette skal kalles et hellig sted. Vi burde heller begynne helliggjre naturen, mennesker, dyr alt denne planeten bestr av.., For det har vi mennesker lite respekt for det. Men en kirke.. Dette skal kjempes for? Dessuten er det ikke puling som skjer p alteret, det er samleie mellom to mennesker som elsker hverandre.

Malene

09.06.2015 kl.22:56

Endelig noen som er enige med meg. For meg ser jeg det som et eneste stort PR stunt for , nettopp, bli snakket om. Som du sier, hadde han giftet seg med presten s ville musikkvideoen vrt mye bedre. Men den hadde ikke ftt i nrheten av samme oppmerksomhet. For meg handler det ikke om likestille homofile, men at Tooji faktisk bruker dette for profilere seg selv som artist. For bli snakket om og for at folk skal vite hvem han er. Jeg har ingenting imot homofili, og er fullstendig enig i at de skal likestilles med heterofile. Men sex i kirka er kanskje ikke veien g, i tillegg trekker det fokuset vekk fra der det burde ligge som er nettopp likestilling.

S har han brutt avtaler. Kirka har slik jeg har forsttt vrt veldig imtekommende om denne musikkvideoen, men ante ingenting om at den skulle inneholde sexscener. Han fikk ogs et valg hos nrk, ingen som ga han sparken. Nei jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men for meg er dette et eneste stort PR stunt fra Tooji for bli kjent og det blir helt feil i mine yne.

Susanne

09.06.2015 kl.22:57

det sier litt nr youtube ikke tillater meg se videoen i en alder av 17 r! Hahahah

Marita Malmgren

09.06.2015 kl.22:57

Og en annen ting, den skalte forkalringen p at ikke kirken eller da kristne godtar homofili er jo fordi vi lever under Gud og hans ord hvor det str svart p hvitt at "Da Gud skapte menneskene, var det hans hensikt at sex bare skulle finne sted i et ekteskap mellom en mann og en kvinne." (1. Mosebok 1:27, 28; 3. Mosebok 18:22; Ordsprkene 5:18, 19) Bibelen forbyr all annen sex enn sex mellom mann og kone, enten det er homoseksuelle eller heteroseksuelle handlinger. (1. Korinter 6:18) Dette gjelder bde samleie, kjrtegning av en annen persons kjnnsorganer, munnsex og analsex. Og i og med at dette er Guds ord og ord vi kristne lever under s sier det jo seg selv at det er snn vr religion er, og da kan man ikke forvente at homofili skal bli godtat p den mten nr Gud ikke har skapt oss p den mten at vi skal leve med det. Men selv om Bibelen ikke godkjenner homoseksuelle handlinger, tolererer den ikke homofobi eller hat mot homoseksuelle. De kristne fr i stedet oppfordringen: Respekter alle. ? 1. Peter 2:17, og derfor handler det ogs om at "ukristne" og homofile/lesbiske kan godta VR religion. Og gjennom denne videoen og det Tooji str fram med sier s er det iallefall ikke respekt mot kirken og oss kristne. nsker man respekt s m man gi respekt, snn er det.

Linda

09.06.2015 kl.22:59

Helt enig med deg. Jeg heier p kjrligheten, i alle former og farger, men dette syns jeg ingenting om. Hvis budskapet hans er like rettigheter i kirken, ville det vrt vakrere og kommet bedre frem, som du sier, ved at han giftet seg med presten.

Silje Wold

09.06.2015 kl.23:03

Jeg har ikke engang tatt meg tid til se videoen da jeg hrte om dette, og har heller ingen planer om det!

Jeg personlig er kristen og synes det er feil ha noen som helst seksuell handling i en kirke i det hele tatt, eller en Moske, et tempel eller et hellig hus! Det er bare respektlst! Dette er noe jeg synes Tooji kunne klart seg fint uten, sklart er det menneskerettigheter foran religion, men si hvis jeg hadde ligget med noen over noen andres grav, for gjre klart at ting har endret seg siden deres tid, s ville jeg blitt buret inne og ikke minst frt skam p hele den yngre gennerasjonen!

Tooji hadde en ide, men noe m ha godt riktig galt da denne ideen skulle virkeliggjres!

Feil er feil uannsett!

Julie Nomeland

09.06.2015 kl.23:06

Ble for dumt syns jeg..

Camilla.

09.06.2015 kl.23:14

Nr jeg hrte om videoen s var jeg frst utrolig positiv, men nr jeg s den s ble jeg mest sjokkert. Jeg kjente at jeg skammet meg p hans vegne. Ikke fordi han kom ut som homofil, eller hadde 'sex' p film, men fordi jeg flte han dro det altfor altfor langt.

Jeg er ikke personlig kristen, men jeg mener likevel at man m respektere andre kulturer og trosretninger. Selv om ikke kristendommen/kirken ser p sex som noe feil eller skitten, s er det ikke DET som skal skje inni Guds hus. I kirken skal man jo samles som 'Guds barn'. Flte bare det ble helt feil.

Jeg er utrolig glad for at Tooji pnet seg, men jeg hper inderlig ikke han angrer. Dette kan umulig vre PR man vil ha. Hadde S godt inntrykk av ham etter han kom med barneboken sin som introduserte temaet dd p en god mte. Men n fr jeg bare vondt i magen av hele Toojis situasjon og tematikk i videoen.

nsker ham alt godt, though. Glad du tenker det samme Kristin, om at dette kanskje ikke var helt heldig mte gjre det p. Ekteskap mellom to menn i kirken hadde vrt helt nydelig!

Olav-Inge

09.06.2015 kl.23:19

For homofili.

Mot krenking av det jeg og sikkert andre mener er oss hellig.

Hvis mannen vil ut av skapet s er det vel bare f oppmerksomhet i rikspressen p en skikkelig mte?

Smaker av et klamt reklamestunt for lta og er bare kleint og skadende for toleransen.

Ikke noe som passer seg rett og slett uansett seksuell smak og retning.

Tommel ned for Tooji!

Kjersti

09.06.2015 kl.23:19

Nr han ikke respekterer kirken, hvordan kan han forvente at de skal respektere han? Jeg er 100% for at folk skal f elske hvem de vil, og jeg mener selvflgelig ikke at kirken n kan g i mot homofile pga dette, men om det er respekt han vil ha, br han vise det samme. Er jo veldig modig av han, og skjnner hva han vil, men syns det er respektlst for de som har kirken som sin helligste plass. Jeg er ateist, men man skal absolutt respektere de som er troende, s fr man som regel respekt tilbake ogs. :)

astrid

09.06.2015 kl.23:22

hmm, ja frste tanke var respektlst uavhengig av legning. Hadde vrt like respektlst om det var heterosex.

Litt ening i det med bryllup, hvorfor ikke bryllup heller feks.. MEN det har vrt et lenge brukt ststed fra konservative kristne at homoSEX er ddssynd.. .at de gjener m vre homofile, bare de ikke "praktiserer" det, alts har sex. Noen har ikke ftt bli prest om de levde sammen med en av samme kjnn, dvs hadde SEX... Men helt greit ellers. S ststedet til kirka har vrt/er at "vi aksepterer homofile, for vi er s noble s!! M vite!!" MEN "bare de ikke har sex". Alts at homofile kan vre homo.... bare de ikke lever det ut.... til helv.. med den SKINN-toleransen/fake-toleransen.

Det virker p meg som om kirka VIL vre tolerante pga at de da frmstr som NOBLE... S de har lagd en latterlig diskriminerende grense.. AT det er greit bare man ikke VIRKELIG LEVER som homofil... Homser skal ikke f ha samme kjrlighet, alts ikke g s langt som ha SEX. Derfor og bare derfor synes jeg FAKTISK at den 100% RESPEKTLSE videoen, oppveier ulempene, selv om jeg faktisk ble sttt!! S det s! (og nr noen frst skulle r-ri, s var det bra at det var DRITVAKRE tooji, s ble det ikke nasty)

Anna

09.06.2015 kl.23:23

Hei.

Jeg synes at det OVERHODET ikke var greit lage en slik video. Jeg skjnner ikke at noen kunne komme p noe s dumt.

Det er s innmari respektls mot de som gr i kirken og tror p Gud.

Synes at det er helt utrolig drlig gjort lage en snn video at jeg nesten ikke har ord.

Hva slags budskap vil han komme med?

Forventes det at folk skal vre tolerante og akseptere homofili, mens de selv kan trkke p de troende og gjre (p en mte )narr av det som er hellig for mange?

Jeg fr bare drlige assosiasjoner med homofili nr jeg ser p den videoen. Som om det det dreier seg om. pule med hverandre p "forbudte" plasser siden det er slike steder som gir de mest spenning?

Nei, nei, og atter nei. Ekkelt hele greie. Har ikke noen respekt for han som artist, og kan ikke forst at noen foreldre skal kjpe boken han ikke s lenge siden ga ut til sine barn, og i det hele tatt at noen kan like det han gjr

Synne

09.06.2015 kl.23:59

jeg er s enig! Kjempeflott skrevet! Syns det er innmari respektlst og mener at det ikke hjelper noen. Om man vil ha respekt m man ogs vise respekt. Man kan ikke g rundt tro at respekt er noe man vinner med vre respektls. Jeg tror egentlig at denne videoen setter en aldri s liten bremse p homofiles kamp om likestilling, nr noe slikt kommer i media.

Elise

10.06.2015 kl.00:02

Vel. Syns det blir rart skrive "vi heier p karikaturtegnere" (som kommentert lenger opp her), det er det kanskje noen som gjr for sttte ytringsfriheten, men jeg tror det er minoriteten av befolkningen som heier p disse. De fleste har kanskje et nytralt forhold til dette? Ikke vet jeg. Men jeg syns ikke akkurat at disse har s mye for seg. Koranen og Hadith forbyr tegning av bde Allah, Muhammad og enkelte dyr faktisk. Dette syns jeg at vi m respektere, s jeg sttter ikke karikatur. Nr det er sagt, s syns jeg denne videoen er helt tragisk. Jeg syns ogs som noen kommenterte her oppe, at det er direkte ubehagelig se p. Det er bare s bisarre scener, og det er s utrolig respektlst ovenfor kirken og kristendommen. Jeg hadde reagert like kraftig om det var heterofile, for man spiller ikke inn sexscener p et alter ass. Nei. I tillegg s er det ganske heftige scener hvor han rir og koser seg, nei ass igjen. Det bare er s... ute. Jeg bare lurer p hvor sykt kleint det var spille inn det der? HAHA! Sitte og se p, ogs i en kirke? Nei. Det er mange involvert i produksjon av en musikkvideo, syns det er helt fucked up at ingen har brukt hue og tenkt at dette er helt p dritern?

Nr det er sagt digger jeg homofile, min beste kompis er homofil og han er s fin. Akkurat som alle andre vennene mine. Jeg har lenge tenkt at Tooji har vrt homofil, s endelig fr han kanskje sunket skuldrene litt.

Jeg er det man kaller "vanlig kristen", dpt og konfirmert i kirken. S jeg er ikke praktiserende kristen n, men jeg syns likevel at alle religioner skal respekteres. Takk for meg ass.

Camlla

10.06.2015 kl.00:13

Etter at jeg s Tooki fortelle om dette p TV2, forstod jeg mer om at det er et kunstnerisk uttrykk, og at det har til hensikt skape diskusjon om homofili i kirken. Det synes jeg er viktig. Takk til Tooji for det!

Guro

10.06.2015 kl.00:13

Tooji er homofil, greit, det hadde vel alle en mistanke om fra fr, creds for at du kommer ut av skapet, og all respekt for at du nsker skape likestillig, men er dette virkelig mten gjre det p?

Jeg som heterofil ville aldri i livet hatt sex i en kirke, og i hvert fall ikke med hele menigheten som publikum! Det er bare ikke akseptabelt, og framstille homofile p denne mten blir helt feil! Homofili er ikke synonymt med sex, og det er p tide skillle mellom sex og kjrlighet, for setter vi ikke et klart skille snart, kommer det til g riktig galt! Tenk p de som er barn i dag, de kommer til tro at sex er ndvendig for bli alseptert og elsket, er det virkelig det vi vil lre barna vre?

Sara

10.06.2015 kl.00:18

Enig med deg Kristin, og om ikke jeg tar veldig feil mener jeg at dette var noe Morten Tyldym reagerte p og. Da folk mente det burde vre sex scener for f frem poenget ved at Alan Turing (Imitation Game) var homofil, mente han at det ikke m vre sex for bevise om noen er homofil/hetrofil. Var noe i den duren hvertfall.

Syntes man skal f ha sex/vre forelsket i hvem man vil, men vre homofil/hetrofil/bifil handler ikke bare om sex

May Kristin

10.06.2015 kl.00:41

Jeg m si jeg er enig i det du skriver. Jeg satt mpa etter jeg s den i gr Jeg er ikke selv kristen. Men ville aldri gjort noe stykt mot kirken. Jeg er ikke i mot homofili, Men jeg ble helt skjokka rett og slett at han turte gjre dette i en kirke.

Anette

10.06.2015 kl.00:51

Enig med deg! Sex har vi hjemme, dette ble jo bare helt merkelig. Frste og siste gang jeg s den filmen.

Jenny

10.06.2015 kl.03:59

"...hvorfor i alle dager skal homofil kjrlighet gjres synonymt med sex?"

Word!

Julie

10.06.2015 kl.06:54

Du har ett godt poeng der kristin! Er nok ganske enig i at det er ganske respekt lst, men samtidig s veit jeg egt ikke hva jeg synes om videoen i utgangspunktet.

Men ja at han hadde gifta seg hadde vrt bedre og kanskje ftt fram poenget bedre

Runa

10.06.2015 kl.08:10

.... Men han hadde ikke baller nok til utfre stuntet i en mosk .

10.06.2015 kl.09:01

sex i en kirke er vel aldri greit.. Uansett om man er heterofil eller homofil, men jeg skjnner budskapet hans godt ogs! Han fr virkelig fram poenget om at homofili er greit og han at demonstrerte det foran "gud" og kirken som aldri har stttet det. Delte meninger om denne videoen!

Donna Timida

10.06.2015 kl.09:19

S utrolig flott at Tooji kommer ut av skapet, applauderer ham for det, men applauderer overhodet ikke mten han gjorde det p. Helt enig med deg, hvorfor i alle dager skal homofil kjrlighet gjres synonymt med sex? Ja, ok, kirken + homofili = mismatch, men han trenger ikke fornrme alle kristne ved illustrere sex i et hellig rom. Denne videoen skaper debatt, men neppe anliggende det temaet han hadde sett for seg. Veldig synd at han gjorde det slik :/

"Krenket"

10.06.2015 kl.09:24

Herrefred, er dere krenket? "Respektlst"? rlig talt, kirken m tle f en slik p kjeften for sitt fornektende syn p homofili. Kirken har enda et stykke g fr vi kan si at homofile er likestilte heterofile i sitt hus. De m gjerne velge aldri fullt ut akseptere og anerkjenne homofile p lik linje med heterofile, men kom ikke da og vr sret og krenket over en musikkvideo. Det eneste man kan hekte dette p er at sex er gjort til synd av kriken, og det samme er homofili, derfor er det tilsynelatende legitimt bli krenket. Gamle grunnfjell begynner vise seg litt igjen nr uttrykkene blir spass direkte. Blir det demo p Karl Johan med brenning av homoflagget snart?

Mislik det gjerne, men ikke vr sret og krenket. Da er vi i samme gata som noen vi ikke liker sammenlikne oss med. Dette m vi tle. Det er ingen som skades av se dette, eller br f vondt noen plass. Derav ufarlig.

Er det virkelig respektlst, gitt mten kirken har behandlet homofile i et historisk perspektiv, og ogs i dagens kontekst? Kirken KAN IKKE forlange noe som helst av homofile, p generelt grunnlag. Det eneste er at videoens innhold kanskje bryter med avtalen mellom kriken og produksjonen av videoen. Kun DET er p grensen til respektlst.

Harmen vi ser n, viser at videoen var meget viktig.

krist.in

10.06.2015 kl.10:27

Jeg er s enig med deg! Jeg er veldig for at ingen skal fle seg utelatt fra kirken, uansett hvem de elsker. Men spille inn "sextape" p alteret? Det passer seg ikke uansett om det er mellom to menn, eller kvinne og mann alts..

Caroline

10.06.2015 kl.11:07

Jeg er s enig med deg! Heia kjrligheten, uansett rase eller legning!! Dette synes jeg derimot bare er et desperat forsk p bli lagt merke til blant alle de andre som ukentlig "kommer ut", og i mine yne feilet han totalt, for nei all PR er IKKE god PR!!

Maria

10.06.2015 kl.11:30

Heia! Hipp dobbelt hundre hurra for Tooji har kommet ut av skapet, og str frem som ett eksempel for andre muslimske gutter. Madonna provoserte jo i sin tid med "Just like a pray" med en mrkhudet Jesus. Men helt rlig Tooji gr for langt.. jeg tenker at hvis han hadde gjort dette i en moske med en mullah, s hadde gutten blitt drapstruet og kunne visst seg p pen gate. Kirken er ett sted for tro, hp, kjrlighet og sorg - ikke ett sted der du skal knulle presten p alteret.

M.k.h

10.06.2015 kl.13:43

Heldigvis er det bare en video.

Det er meningen sett det p spissen, p lik linje som andre videoer/maleri/tekster som skal formidle et sterkt budskap.

Vi har sett 1000 vi av tegninger av profeter som ikke skal tegnes. Vi har hrt russelter handle om sex og fyll, og vi har lest blogger som har skrevet om "ikke aksepterte" temaer. Vi tolker alt p vr egen mte og Tooji gjore noe som er absolutt ndvendig. Selvmordsstatestikken blant homofile er skammeli hy. Vi m sl opp i lovene og lese oss frem til faktiske standpunkt fr vi mener og dmmer.

I og for seg er jeg enig i det du skriver, men Tooji er langt fra respektls ovenfor kirken. At vi har latt diskriminering f vre i samfunnet er respektlst. Vi lar det skje enda.

Og vi burde snart slutte referere til rstall, det er trossalt 2015 ;)

Sandnes jenta

10.06.2015 kl.15:10

Eg suns den musikkviden va litt dry. Men alikavel tft gjort av han Tooji!, han har unge mennesker som ser opp te han. P en mte s suns eg det va overdrevent komma ut p. Gr grenser! han sette p en mte homofile feil lys, nr det gjelde den sexen p filmen. Hallo. Eg har en snn p 12 r, har kje lyst visa den videon te han. Blei litt for porno, selvom det e kje ekta. Men alikavel.

Eg heie p homofil, lesbiske, bifile og kje minste transeksuelle.

Heia Tooji s kom ut:) men konne gjort det p en fin mte.

E enige me deg Kristin.

Cecilie

10.06.2015 kl.16:41

Med interesse har jeg de siste dagene fulgt diskusjonen i kjlvannet av Toojis musikkvideo og at han n offentlig bekrefter at han er homofil. Det psts at han vil ha bort unge menn og kvinners skamflelse relatert til vre ung og homofil. Jeg tenker at Tooji, gjennom denne visjonen, delegger for "homokampen". Det er dessverre slik at homofili, for mange kritikere, kun omhandler sex. Og ved komme ut av skapet med en musikkvideo hvor han ikke bare eksplisitt viser seksuelt samkvem, men ogs i et hellig rom. Selv ikke-kristne kan forst kritikken som kommer, da de fleste forstr at dette er respektlst. Uansett legning og uansett religis tilhrighet.

I de fleste diskusjoner jeg har hatt med motstandere av homofili er det veldig klassisk at det er tanken p seksualakten som byr dem i mot (de tar hverandre i rva, er et "argument" jeg har hrt litt for mange ganger). Derfor syns jeg det er trist at kampen for homofiles rettigheter og likeverd nok en gang degraderes til en diskusjon om retten til ligge med hvem man vil, i stedet for retten til elske hvem man vil. Kjrlighet er mer en sex, uansett hvem man elsker, og man kommer ikke bort fra at man m vise respekt for f respekt.

Amalie

10.06.2015 kl.17:05

Enig med deg!!

Nikita <3

10.06.2015 kl.18:47

Helt enig! :)

10.06.2015 kl.20:21

Jeg synes det er fint at noen str frem som homofil, men jeg synes dette ble HELT feil! Jeg er selv i skapet og jeg synes ikke det blir noe lettere av at homofili for s mye "kritikk"!

Klem i fleng <3

Anonym 22

10.06.2015 kl.22:50

Dette er et bra tema, og p mange mter skjnner jeg hvorfor han gjr som han gjr. Her i Skandinavia er det p mange mter lettere komme ut som homofil, mens i resten av verden er det ikke like lett i det hele tatt. Man kan fortsette komme ut p en diskre mte, men noen ganger s trengs det et hyl! Noen som sier at: "Hei, jeg snakker ikke bare for vesten. Folk over hele verden diskriminerer og dreper folk som oss, og vi fortjener mer!". S snn sett s kan jeg forst en video som dette.. MEN jeg mener fortsatt ikke at det er den absoultt rette mten deale med dette p! Helt klart ikke en vei jeg ville ha valgt.. Jeg kan se begge sider!

Ik

10.06.2015 kl.22:52

Hvorfor dette ble feil i mine yne:

-han hadde ftt tillatelse av kirken til lage en musikkvideo med kjrlighet mellom mennesker uansett legning, hvorfor ikke vise sin takknemlighet til kirken for denne penheten og gjre det p en fin mte?

-mange har et forhold til denne kirken gjennom dp og begravelse, en s mye omtalt sexscene ved alteret i kirken delegger for disse menneskenes minner og fremtidige minner.

-hvorfor ikke kjempe for homofiles rett til vise kjrlighet, nrhet og seg selv i offentlighet, sex hrer hjemme bak lukkede drer og privatlivet. Enig med Erlend Elias kommentar om at homofile nsker ikke forbindes kun med homsex men faktisk homofil kjrlighet.

- p samme mte som homofile diskrimineres diskriminerer Tooji selv nr han drar alle prester og alle kristne nr han pstr alle de har et negativt syn p homofili..

Maria

11.06.2015 kl.11:02

To venninner av meg gifter seg om et par uker. De skal i kirken for bli velsignet. De skal strle sammen, og kirken gleder seg over at de har funnet hverandre. Det er det som hrer til i kirken.

anniken

11.06.2015 kl.11:07

Helt enig!

Det er kjempe respektlst. Jeg syns det er s provoserende at tar Tooji seg 'friheten' til gjre noe snt fordi han er homofil - det spiller da sren meg ikke noe rolle! Homofil eller ei, det der er ikke greit.

I tilegg legitimerer han det, og sier at 'beviset' p at det ikke er et PR-stnt er alt han har ofret mye (dvs. en jobb som MGPjr programleder) og lagt i mye hardt arbeid. Det er et ekstremt enkelt argument, og viser hvor naiv Tooji er. Ja, seff er det kjipt f ris for noe man har jobbet hardt for. Men - selv en forferdelig handling som ex. skader noen kan noen ha jobbet hardt for. Det der blir for dumt.

Unnskyld meg alts - men vet ikke hvem Tooji har forhrt seg med nr han har 'gtt mange runder meg seg selv' (Ref. Tooji), men til neste gang han 'ofter alt' s burde han revurdere og se saken fra flere sider.

JA for homofili og hva enn man vil vre - men respekter andres troslik en vil at andre skal respektere homofili.

C

11.06.2015 kl.15:09

Jeg har ikke helt opparbeidet meg en mening om videoen og fler meg egentlig litt nytral til hele greien.. Jeg klarer helt klart se begge sider av saken, men for meg er det litt merkelig at folk tar det s til seg da jeg ikke skjnner helt greien med tro p gud osv. Men det er meg og s klart skal de som tror f tro i fred. Tenker dette er mer en debatt for de som har et forhold til kirken eller har en klar mening om Tooji's video delta i. En ting jeg derimot har en klar mening om er at det br vre likestilling for ALLE mennesker!

Thea

11.06.2015 kl.18:20

Budskapet er tydelig. Fuck kirken og deres meninger.

Hvorfor skulle de mtte gifte seg, det gifte seg er ikke et symbol p ekte kjrlighet, men det er ikke sex heller. Og det er jo en video.

Jeg ser ikke noe problem med denne videoen. Det er latterlig at alle som gr i kirken hver jul n plutselig fler seg krenket.

Hanne

11.06.2015 kl.19:04

Sex er like naturlig for mennesker som det homofili er, s de som skriver i dette kommentarfeltet at det er unaturlig blande homofili og sex sammen har i mine yne misforsttt litt. Jeg synes det er bra at en person med spass mye innflytelse som det Tooji n har gtt skikkelig hardt ut mot kirken. Greit at det ikke var det mest respektfulle han kunne gjort, men hvor respektlse har ikke kirken vrt mot homofile? Den nekter to personer som elsker hverandre gifte seg FORDI de begge to har samme kjnnsorgan, det er i mine yne virkelig grunnt og respektlst. Og jeg tror ikke at Tooji har ment g ut mot enkeltpersoner, han har ment g etter kirken og religionen. Hadde han gtt ut mot en enkeltperson hadde det vrt respektlst, men "konsepter", som religion, har ikke rettigheter slik som mennesker har. Ja, han har gtt ut mot "et konsept", et konsept som har krenket homofile i laang tid. Og jeg syns ikke det er noe respektlst i at han gr i mot dette "konseptet" og str opp for seg selv og andre homofile.

Kamilla

12.06.2015 kl.00:54

Som jeg skulle sagt det sjl!

J

12.06.2015 kl.01:53

Her hadde Tooji en gyllen sjangse til pvirke kirkens syn p homofili, det er jo en grunn til at de valgte lne bort kirken for at Tooji skulle f tale de homofiles sak i musikkvideoen sin; da er det tydeligvis en endringsprosess pgende i kirka i forhold til aksept og syn p homofili. Ogs velger Tooji kaste bort hele sjangsen med simulere sex med en prest forran alteret?! Hva tenkte han oppn med det? vise hvor lite respekt han selv har for kirka? Eller kanskje endelig f spilt ut sin innerste fantasi om ha sex med en prest i kirka? Er ikke godt si hva han tenkte p.. Hvordan tenker han dette fungerer for de homofile som i revis har kjempet for aksept fra kirken? Hvordan tenker han at de som fortsatt er i mot/delvis i mot homofili skal f mer innblikk i hva det egentlig vil si vre homofil i dagens samfunn?

Hanne- homofili er kjrlighet, og sex er bare en del av den kjrligheten. Som du sier selv har kirken vrt respektls ovenfor homofile, men her strakte de faktisk ut en hnd. Da burde Tooji valgt en helt annen vei enn ha sex forran alteret. Det lser jo absolutt ingenting, han risikerer med ette gjre ting vrre.

Jeg er selv ikke en ivrig kirkegjenger, og for meg personlig gjr det svrt lite at han gjorde det, men dette er s utrolig respektlst for de som et glad i kirken og det den reprensenterer. Uansett tro s er man ikke s respektls mot en annen tro. Uansett om det er et "konsept" som du kaller det, Hanne, s er religion og tro svrt personlig for veldig mange.

Holzer med "take me to church" er et skikkelig godt eksempel p en musikkvideo som tar for sg bde kjrligheten og utfordinger mange homofile opplever verden over. Den rrte i alle fall noe i meg. Det samme kan jeg ikke si om Toojis musikkvideo, den var for meg bare respektls, bde ovenfor kirka og for mange homofile.

12.06.2015 kl.12:58

restpektls.

Mia

13.06.2015 kl.06:22

Dere m huske han er muslim og har ikke noe forhold ptil kirken. P en mte han vil med musikkvideoen drifter i kirken og ville vise alle pedofile som finnes i kirke. Sex er sex Tooji filmer og viser alle de pedofile gjr det i skjold . Hvor mange barn ble/blir sexual misbruk i kirker????????

Mia

13.06.2015 kl.06:50

Dere m huske at han er muslim og har ikke noe forhold til kirke. P en mte han med musikkvideoen sin vil vise alle pedofile som finnes i kirke. Tooji filmer og viser fram men alle de pedofile ..............gjr det i skjold . Hvor mange barn blir sexual misbruk i kirker????????

Hvordan kan Frogner kirke tillater at en lager en snn film. de som styrer kirken m svare. Her man ser store forskjellen mellom Islam og Kristindom. Han hadde aldri ftt lov gjre det samme i en moske. Det er Respektls og satnis.

Frida

13.06.2015 kl.18:17

ALLE dere som fler dere s utrooolig "krenket", hadde gitt langt FAEN om han, som flere foreslr, hadde gjort det i en moske. DA vet du, da hadde dere sagt "Jeg er s stolt av Tooji!! Han fr frem et bra poeng om at muslimer ikke respekterer homofile!", osv. Fordi da er det plutselig ikke en av dere. Det er lett ikke fle med andre, som er annerledes enn deg. Snn med f.eks karikaturtegningene. JO det kan sammenlignes. Var det noen som helst debatt ut i fra at "de fleste i Norge" syntes at dette var S slemt mot muslimene pga dette er hellig for dem? Nei! haha, 1000 + tok bilder p face/instagrammen sin med quote "Je sius Charlie" osv osv. DA skulle aaalle sttte ytringsfriheten, uansett om muslimene flte seg krenket. INGEN var ute ropte om at dette var tramping p deres hellige tro, ingen! Det er s dobbeltmoralsk at det ikke gr ann. N nr han har sex i en kirke (nei uffa meg s ekkelt alts, aldri sett sex fr) s skal dere rope ut om hvor respektlst det er? Jeg sier som noen over her har gjort, hvorfor i alle dager skal ikke kirken tle bli litt "krenket" da? Etter at kirken i S lang tid, og FORTSATT - krenker homofile? Og btw: fle seg krenket er ikke i samsvar med at du ER krenket. Flelsen ligger INNI deg. Det at Kirken har gjort sex til en synd, er noe MENNESKER/KRISTNE har funnet opp. Det er ikke dermed sagt at det er synd, vet dere. ikke ALT en prest sier er sant, osv. Det er lov tenke selv, og det er fult lov, OG bra, og kritisere ting - UTEN at du/dere/meg kan fle at en er krenket.

Ps: Har INGEN sett Orange is the new black?

Frida

13.06.2015 kl.18:21

+ Det at folk sier at han hadde "sjansen" til pvirke kirken til "godta" homofile, men han bomma totalt med videoen osv? Haha er dere D U M M E ? - Hvis du/dere/prester/kristne etc ikke respekterer homofiles rettigheter, fr eller etter denne videoen s sier det BARE noe om deg. Det har INGENTING med han, hans musikkvideo eller homofile gjre. Hvis du flte deg s utrolig "krenket" (buhu) av videoen, eller ikke forsto poenget, eller what ever - og n plustelig ikke har noen respekt lenger? Da ligger jo det inn i DEG. Alene. ingenting med videoen gjre. jeeeesus (ops sry krenka jeg noen n?????)

Heidi

15.06.2015 kl.01:05

Syns det var bra! Skapte stor engasjement i hvertfall og nr ble det sist gjort av en musikkvideo? Han er modig, og det m roses!

Hvorfor heier vi p de som tegner karikaturer av profeten, samtidig som Tooji blir slaktet for ikke respektere andre menneskers religion? I begge tilfeller blir religion utfordret ved bruk av hellige religise symboler. Hva fr oss til reagere s sterkt p Toojis musikkvideo? <-- Virkelig enig med dette!

Skriv en ny kommentar

StyleConnection

StyleConnection

29, Bergen

Kontakt: kristin@styleconnection.no

Kategorier

Arkiv

hits